header
הקמת גינות – למה ואיך

ליצירת קשר אודות הקמת גינות:

אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

hakamat_ginot.jpgגינה בבית – שלווה בבית. את זה יודע כל מי שהוא הבעלים המאושר של גינה. מי שמחפש מפלט רגוע אחרי שעות העבודה או תחביב מרגיע אחרי יום עסקים עמוס משאים ומתנים מפרכים ושבירת הראש על מנת למצוא פתרונות לבעיות שמתעוררות תדיר. אין כמו עבודה בגינה להחזיר אדם לפרופורציות הנכונות. הדבר החשוב לנו ביותר הוא הקשר שבינינו לבין האדמה. הקמת גינות מעניקה ערך מוסף גבוה לשטח האדמה שמסביב לבית והופכת את הבית כולו למקום שנעים להיות בו.
  
תכנון הגינה

השלב הראשון של הקמת גינות הוא התכנון: איך תיראה הגינה, היכן ימוקמו המדשאות שבה, אילו צמחים כדאי לשתול בה והיכן הם ימוקמו. כמו כן צריך לתכנן את אזור המנוחה, שבו יוכלו דיירי הבית ואורחיהם להתרווח ו"לתפוס שלווה", בימי חורף בהירים וחמימים, בלילות אביב וסתיו נעימים ובלילות הקיץ החמים כשנמאס, פשוט נמאס מהמזגן. כמובן שחשוב גם לתכנן היכן בדיוק יעברו השבילים בתוך הגינה, האם תהיה בריכה קטנה בתוכה ואם כן – היכן בדיוק יש לבנות אותה.

על מנת לתכנן את הגינה מומלץ להתייעץ באנשי מקצוע מומחים בנושא, מעצבי פנים או אדריכלים. יש גם אנשי מקצוע אחרים היכולים לעזור לכם בתכנון, בעיקר כאלה המתמחים בגינון. חשוב לבחור את האנשים הנכונים שכן תכנון לקוי ישאיר את השפעתו הקלוקלת עוד שנים רבות.

סוג הצמחייה: ישנם צמחים חד עונתיים, דו עונתיים, רב עונתיים. ישנם צמחים הפורחים בחורף וכאלה הפורחים בקיץ. יש כאלה המוציאים פרחים ויש שהפריחה שלהם אחרת. יש גם סוגים של צמחים שאינם יכולים להתקיים זה במחיצתו של זה. הקמת גינות ושתילת צמחים ועצים בלא סדר עלולה רק להזיק במקום להועיל. גם נטיעת עצים צריכה להיעשות בחכמה.

מיקום פינת המנוחה: כדאי מאד שהמקום יהיה מוצל במשך רוב שעות היום ושתהיה אפשרות להצללה של חלקים נוספים, באמצעות פרגולות ניתנות לפירוק או באמצעים אחרים. פינת מנוחה שאיננה ממוקמת כהלכה לא תאפשר ליהנות מהגינה כלל ועיקר, ותהפוך אותה מנכס לנטל.

הקמת גינות ומקצוענות

גם תהליך הקמת הגינה הוא מקצועי. חשוב שלרשות המקימים יעמדו הכלים המתאימים, בעיקר כשמדובר בעבודות גדולות. ציוד כאמור הוא ציוד חפירה מתאים – אתים וציוד חפירה אחר המיועד לשטחים קטנים ומסובכים. שימוש בציוד בלתי מתאים מאריך את העבודה או גורם להוצאות כספיות מיותרות. הקמת גינות דורשת מקצוענות, ניסיון וידע רב.

חשוב להדגיש כי גם בתים משותפים המעוניינים בכך יכולים לתכנן הקמת גינות בשטח המשותף. הקמת הגינה, מעבר לאסתטיקה ומעבר לעובדה שהגינה נהפכת מקום משחק מועדף לילדים, מעלה במקרים רבים את ערך הנכס ומשביחה אותו. כל שמאי, בבואו לבדוק את הערך של נכס מסוים, יבדוק אותו בתחילה בדיקה חיצונית ויתרשם ממנו. רק לאחר מכן הוא יכנס לדירה פנימה ויחווה את דעתו עליה. המחיר הנקוב על ידו יכלול, לעיתים קרובות, גם את מחיר הגינה שבחוץ.