header
תכנון גינות
ליצירת קשר אודות תכנון גינות:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

garden_planning_01.jpgשום בית – בין אם מדובר בבית פרטי ובין אם זה בניין מגורים – אינו שלם ללא גינה יפה לרווחת הגרים בו. הבית יכול להיות מעוצב לעילא ולעילא, מסוייד, צבוע ומסודר לפי מיטב האופנות, אבל ללא גינה שתאפשר לדרי הבית מנוחה והרגעות בשעות הבוקר והערב, אחרי יום עבודה מפרך או בשבתות וחגים – הבית אינו מושלם.
לשם כך יש לבצע תכנון גינה. תיכנון גינות הוא עבודתם של הגננים. תפקידם לשבת עם מזמיני העבודה, להבין מהם את רצונותיהם, טעמם וצרכיהם, ולנסות ולתכנן עבורם גינה שתהווה מקום מפלט ראוי בשעות הפנויות העומדות לרשותם. אין הכוונה כאן בעבודת תכנון "באוויר". תכנון הגינה צריך להתבצע תוך כדי שרטוט מדויק של התוכנית על ידי הגנן, על מנת שבעלי הבית יוכלו להבין את המשמעויות של המראה והאווירה של הגינה וכמובן העלויות הכרוכות בהקמתה.
טיפים לביצוע תכנון גינות יעיל
אז נכון, תפקידו של הגנן הוא לתת עצות מועילות לבעלי הבית, לכוונם ולעזור בהבנת הצרכים שלהם. עם זאת, לא מזיק לקבל מספר טיפים מועילים לפני שמתחילים בתהליך תכנון הגינה בפועל.
  • גינה אמורה לזהור בשלל צבעים לאורך השנה כולה. אל תסתפקו בצבע הירוק השולט בה, תכננו אותה כך יבלטו ממנה צבעים שונים ורבים ככל האפשר. זה לא קשה כמו שזה נשמע, כל מה שצריך הוא לשתול את הצמחייה המתאימה. עצים שמעניקים צבע הם אקליפטוס מאובק שעליו אפרפרים-כחולים; שזיף פיסרדי שגזעו אדמדם ועלעליו אדומים-חומים; ברוש לימוני שצבעו ירוק-צהוב (וכדאי לשתול אותו בצמוד לקיר או חומה); סולנום שיחי שלו פריחה סגולה לאורך כל השנה ועוד. בערוגות תוכלו לשתול צמחים רב-שנתיים צבעוניים בקבוצות, כאשר לכל קבוצה יהיה צבע המאפיין אותה: קנה הודי שלו עלים אדומים ופרחים צהובים, כתומים או אדומים; מרווה קמחית שלה פריחה כחולה; אירוס גרמני עם פרחים לבנים, סגולים או צהובים ועוד אינספור שילובים אפשריים. התייעצו עם הגנן שלכם לגבי הצבעים הרצויים לכם והאפשרויות העומדות לרשותכם.
  • בימים אלה של מחסור במים ומשאבים – תכנון גינות רבות מתמקד בחסכון עבור בעלי הגינה. גינות חסכוניות במים אינן משעממות וחסרות חיים כפי שרבים חושבים. ניתן בהחלט לתכנן גינה ירוקה ונעימה שתעניק רוגע ושלווה ליושבים בה, בתנאי ששומרים על מספר עקרונות כגון ויתור על דשא. דשא דורש כמויות רבות של מים מידי שנה, ובנוסף, הוא זקוק לשמש. השילוב הזה אינו קל בישראל מפני שלרוב אנחנו רוצים דשא ירוק וחי שמעליו עצים שיעניקו צל. במזג אויר אירופאי – מולדת הדשא כפי שאנו מכירים אותו – זהו פתרון יעיל. במזג האויר הישראלי גינה ללא צל נרחב תדחה מעליה את השוהים בה. לכן כדאי להחליף את הדשא בחיפוי כמו חצץ, אבני טוף או ריצוף, ולשתול בגינה מספר עצים. לעצים ניתן להוסיף שיחים חסכוניים במים ובתחזוקה כמו ביגונוויליה, שיח אברהם ואגבה בהירה.