header
מספרת כלבים - האופנה לא פוסחת גם על חיות המחמד

001.jpgתספורת לכלבים משמשת הן כחלק מטיפול ושמירה על היגיינת הכלב מפני פרעושים וקרציות, והן כדי להקל עליו לסבול את הפרווה המחממת, בימות הקיץ החמים. בישראל זה ממש מתבקש, ובעלי כלבים רבים שמים פעמיהם אל עבר מספרת כלבים שתקצוץ מפרוות כלבם האהוב. אולם מספרת כלבים לא משמשת רק לצורך גילוח הפרווה העודפת. כיום, מספרת כלבים היא מכון יופי של ממש, בה מקבל הכלב או הכלבה טיפול מקיף לפרוותם, ובמקום גזיזה סטנדרטית של הפרווה, הם זוכים לתספורת אופנתית.

פני הדור כפני הכלב

מה שהתחיל מתוך מחשבה הדואגת לרווחת חית המחמד שלכם ומתוך רצון להקל עליו בימות הקיץ החמים, הפך בעשורים האחרונים לאופנת כלבים של ממש: הבעלים מוביל את כלבו או כלבתו אל עבר מספרת כלבים אופנתית, שם זוכה הכלב לטיפול קוסמטי מקיף, הכולל רחצה ובישום, גזיזת ציפורניו ולבסוף, תספורת אופנתית ומיוחדת, לפי בקשת הבעלים ותוך כדי התייעצות עם ספר הכלבים. התוצאה: כלבים עם זנב דמוי מטאטא נוצות, תלתלים ארוכים תפוסים בקליפס אופנתי, גילוח פרוות הגוף והשארת רעמה בראש, והכל, כיד הדמיון הטובה על בעלי הכלב ועל הספר.
במדינות כמו ארצות הברית, קיימת בכל אזור מגורים מספרת כלבים אופנתית, ובעיקר בשכונות היוקרתיות של העיר. גם בתחום זה, מי שמקפיד על מראה אופנתי ומטופח של כלבו הוא השכבה העשירה יותר, גם בגלל העובדה שיום של בילוי בסלון יופי כלבי אינו זול, וזאת בלשון המעטה.

העולם מספר את הכלב
 
ארה"ב היא המדינה הראשונה הבולטת בתחום טיפוח הכלבים. העיר ניו יורק מציעה לבעלי הכלבים פתרונות, שעבור חלק מאיתנו יכולים להשמע אפילו הזויים למדי: מסיבת יום הולדת לכלבים, בה מושמעת מוזיקה "כלבית", הכלבים משתובבים להם במועדון ואוכלים חטיפים טעימים וגם שותים פונץ' מיוחד לכלבים, בעוד שבעליהם לוגמים שמפניה צוננת. את הערב חוגג בעל השמחה בצעידה עם בעליו המאושר על גבי שטיח אדום. שירות נוסף לכלבים הוא חנות מתנות לכלבים, בה ניתן לבחור מתנות ליום ההולדת של הכלב, עם אריזות מתנה מיוחדות שהם גם אכילות. אופנה בולטת בניו יורק היא תעשיית הביגוד לכלבים, שם תוכלו למצוא חולצות, מעילים, כובעים ואפילו מגפיים (!) לכלבים, ובמידות גדולות יותר גם לבעלים, כדי ליצור אחידות במראה. הבגדים כמובן, הם רק מותגים.  גם על ענף התספורות והקוסמטיקה לא פסחו במנהטן, ניו יורק, ומספרת כלבים היא עניין שבשגרה, אולם לא סתם מספרה, אלא מכון יופי של ממש: הכלבים מקבלים שירות של פדיקוריסטית, של חופפת ושל מעצב שיער מן השורה הראשונה. כך שתספורת זו כבר לא, אלא פרווה מעוצבת ומטופחת להפליא.

לוס אנג'לס היא העיר שאולי עוקפת את ניו יורק בתחום של מספרות כלבים. בברלי הילס, אחד הרבעים העשירים ביותר של לוס אנג'לס אשר בקליפורניה, מציעה תספורת אחידה לכלב ולבעליו, כולל צבעים בשיער, סרטים וקישוטים, טיפול VIP הכולל עיסוי וקוסמטיקה, ואם חשבתם שראיתם הכל, נסו לצפות בשיעור יוגה לכלבים שמציעים במכוני הכלבים בלוס אנג'לס...

בשורה התחתונה, מספרה לכלבים משמשת בעיקר כדי לשמור על הנקיון והאסתטיקה של הכלב, להקל עליו בימות הקיץ, וגם, בזכות התספורת ניתן לראות אם לכלב יש פצע או כתם בעורו.
תספורת נעימה לכולם.