header
הקמת בריכות נוי – נוף עשיר שווה כל מחיר

ליצירת קשר אודות הקמת בריכות נוי:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

04_pool.jpgהחלום האולטימטיבי של מרבית האנשים החולמים על עושר הוא בית צמוד קרקע המכיל חצר וגינה גדולה, שבתוכה מתקיימת בריכת נוי יפה ומרגיעה, שבה משכשכים דגים קטנים וצמחיית מים פורחת בה ומעצימה את היופי שלה. ואולם מה שמרבית האנשים פחות מודעים אליו הוא המאמץ. הקמת בריכות נוי כרוכה בהשקעה לא קטנה הן של ממון והן של זמן בתכנון ובהקמה ולא פחות מכך כרוכות הבריכות כאמור גם במאמץ תחזוקתי לא קטן.

הקמת בריכות נוי – התכנון
הצעד החכם ביותר שניתן לעשות הוא לבצע הקמת בריכות נוי בסיוע אנשי מקצוע. בראש וראשונה – תכנון הבריכה צריך להתבצע על ידי אדריכל נוף, שישלב אותה עם הנוף הקיים בגן או לחילופין יתכנן מחדש את כל מערך הצמחיה במקום ויתאים אותו לקונספט אחיד והרמוני. ואולם מראה הבריכה הוא רק פן אחד של הנושא. התכנון אמור לכלול גם את התשתיות, הן מבחינת זרימת המים בבריכה והן מבחינת הקלה של עבודות התחזוקה העתידיות.

תכנון הצמחיה צריך להיות תואם את תנאי מזג האוויר, כאשר לא כל סוג צמחיה יכול לגדול כאן. גם ההתאמה בין סוגי הצמחיה צריכה להיות מושלמת, על מנת שצמח אחד לא יגרום לצמח אחר להיעלם.

גם הדגים בבריכה צריכים להתאים בצורה מושלמת וגם כאן יש לעשות התאמה בין סוגי הדגים השונים.

בריכת הנוי ותחזוקה
הבריכה נחפרה והוקמה והיא פועלת על הצד הטוב ביותר. מעתה ואילך חייבות להתבצע במקום עבודות תחזוקה תכופות.

ניקוי הבריכה: רוחות, סופות חול, עלים נושרים וכיוצא באלה תופעות גורמות להצטברות זוהמה בבריכה וגרוע מכך – בצינורות הניקוז של המים המגיעים אליה והיוצאים ממנה. חובה לדאוג תדיר לניקיון של אלה, על מנת למנוע זיהום מיותר שלא לדבר על מפגע אסתטי.

ריסוס וטיהור: מקווה מים עומדים, בין אם הוא נועד לנוי או שהוא פשוט קיים, הוא בית גידול מעולה ליתושים. יש, לפיכך, למצוא את הדרך הטובה ביותר להילחם ברבייה שלהם. הקמת בריכות נוי חייבת לכלול מערכת לטיהור המים, גם מההפרשות של הדגים החיים בה וגם מצמחייה שגדלה קצת יותר מדיי.

הקמת בריכות נוי צריכה להתבצע רק אחרי שיקול דעת מעמיק והבנה של ההשלכות שלה. שאם לא כן, תהפוך הבריכה הנחשקת ממקור לגאווה והנאה למקור לזיהום ולמטרד. יחד עם זאת, מי שמוכן ליטול אחריות יזכה להנאה מרובה שהבריכה תגרום לו, לאורך שנים.