header
תכנון גינות פרטיות

ליצירת קשר אודות תכנון גינות פרטיות:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

05_private_garden.jpgלכל בית האופי שלו, שהוענק לו על ידי בעליו. לבתים מסויימים אופי כפרי, ביתי וחם, ולאחרים אופי מודרני ומשוכלל. בכל אחד מהמקרים הללו, הגינה היא חלק מהממלכה – פינת גן העדן הפרטית של דיירי הבית, בו הם יכולים להנות ממזג האויר הטוב, מציוץ ציפורים וניחוח פרחיה ועשבי תבלין. גינה מטופחת מהווה תרומה למראה הכולל של הבית ולכן כדאי לעשות שימוש באנשי מקצוע המתמחים בביצוע תכנון גינות פרטיות.

על המומחים הללו להשתמש היטב במשאבי הטבע העומדים לרשותם ולהפוך לבוראי עולם בזעיר אנפין עבור לקוחותיהם. על אנשי המקצוע הללו להתחשב, ראשית כל, בתנאי האקלים השוררים בגינה, ובשינויים החלים בתנאים הללו. כך, התאמת הצמחייה לכזו שתוכל לשרוד גם בתנאי מזג אויר קיצוניים היא פרמטר חשוב. באיזורים מדבריים למשל, כדאי לקחת בחשבון צמחים שאינם זקוקים לכמות גדולה של מים להשקייה, מפני שבאיזורים אלה, אחוזים ניכרים מהמים מתאדים במהירות. באיזורים שבמישור החוף ניתן לנצל את הלחות ולעשות שימוש בצמחייה שמשגשגת היטב באקלים כזה. כאן, היתרון הוא ברור מפני שניתן לעשות שימוש במגוון צמחים טרופיים יפהפיים, שפורחים לאורך השנה כולה.

רבים חושבים שהאקלים בישראל הוא בעייתי לתכנון גינות פרטיות, אך ההיפך הוא הנכון. האקלים הנוח, שלרוב אינו מגיע לטמפרטורות קיצוניות של קור או חום (כן, חם כאן הרבה פחות מכפי שאנו אוהבים לחשוב) וכמויות האור הגדולות שהצמחייה מקבלת כאן במהלך השנה, מאפשרים גידול מהיר של גינות מקסימות.

תכנון גינות פרטיות אינו כולל רק את בחירת הצמחייה המתאימה. יש להתאים לאופי ומראה הגינה גם את כל התפאורה הנלווית: דק עץ חמים, אבנים גדולות או קטנות מסוגים שונים, שבילי אבן, חצץ או עפר, סוגי תאורה משתנים ועוד. לאלה יש להוסיף פיזור נכון של הצמחייה בגינה כך שיתקבל מראה עשיר ומלא פריחה – ורצוי שהפריחה תראה לאורך השנה כולה.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שימוש נכון במי ההשקיה. הגבלות השימוש במים של השנים האחרונות הובילו מומחי גינון רבים למציאת פתרונות יצירתיים לתכנון גינות פרטיות שתהיינה חסכוניות במים ועדיין תראינה עשירות ואסתטיות. גננים מתמחים ימצאו תמיד את הצמחיה המתאימה לגינה – הכל בהתאם לרמת התחזוקה שבעליה מוכנים להשקיע בה, ותוך מחשבה על יצירת מראה מושך לאורך זמן.

תכנון נכון של גינות פרטיות נשען על ידע רב, ותכנון מדוקדק של תכנון מערכת ההשקיה, מערכת תאורה אפקטיבית (וגם חסכונית), של הצמחייה הרצויה והאפשרית ושל אביזרי הנוי המתאימים – כל אלה הם שיצרו את גן העדן הפרטי של כל בית.