header
הקמת גינה לכל מטרה
 
ליצירת קשר אודות הקמת גינה:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

 
07_herbs.jpgבין אם אתם חובבי גינות מושבעים ובין אם מעולם לא גידלתם ולו שתיל אחד בחייכם, לעולם לא מאוחר ליהנות מתחביב זה. אין מדובר רק בבריחה מטרדות היום והשגרה אלא גם בהרגעת הנשמה, יצירת יופי אמיתי ושמירה על הבריאות.
 
יש בינינו כאלה שחלום הקמת גינה מסמל עבורם תוספת של ניחוח וצבע לסביבת מגוריהם. אלה יבחרו לגדל צמחים שעיקר התועלת שבהם היא המראה והריח. לעומתם, אלה הרוצים ליהנות מפרי האדמה ישתלו ירקות (אם כי בגינות גדולות יותר) ומבחר תבלינים שאכן מתאימים לגינות קטנות יותר.
 
הקמת גינה – ניחוח וטעם לכל עונה
 
אם בגידול תבלינים וצמחי מרפא חפצה נפשכם, תשמחו לדעת שצמחי תבלין מתאימים כמעט לכל מקום ולכל גודל שטח. עם זאת, עיתוי השתילה משמעותי להצלחה כיון שמרביתם זקוקים לסביבת גידול המספקת להם חשיפה מספקת לחום ולאור השמש. יש למצוא את שיווי המשקל שבין שתילה מוקדמת מידי והרס השתילים בעתות קרה, לבין שתילה מאוחרת מידי שבו יסבלו משמש הקיץ היוקדת, כשמדובר בשתילים שזקוקים לאקלים קריר יותר.

 
בשלבי התכנון של הקמת גינה יש לקחת בחשבון שלכל צמח יש עונה אחת או יותר של פריחה (חד-עונתיים ודו-עונתיים), כאשר יש צמחים הגדלים לאורך כל השנה (רב-עונתיים). כדאי לשלב בעת התכנון פרחים וצמחי תבלין הגדלים בעונות שונות עם כאלה הגדלים ללא הפסקה. כך לא ייווצר מצב שבו מחד, משגשגים כל הגידולים בעת ובעונה אחת ומאידך תהיינה עונות אחרות שבהן תהיה פריחה מוגבלת ופחות אטרקטיבית. הדבר הטוב ביותר, לפחות בשלבים הראשונים, הוא להתייעץ עם מומחה תכנון גינות או אדריכל נוף.
 
צמחי תבלין הם צמחים שקל יחסית לגדל וניתן לשתול אותם בכל עת. עם זאת, יש גידולים כגון לואיזה, נענע, בזיליקום, מרווה ותימין, שמומלץ לשתול אותם בעונת הקיץ.לעומתם צמחי תבלין דוגמת עירית, שמיר, כוסברה וגרגר נחלים מומלץ לשתול דווקא בעונת הסתיו. חשוב מאד להתייעץ בנושא עם מומחה, לפני שמבצעים פעולה כל שהיא.
 
מלבד היותם קלים יחסית לגידול ומלבד ההנאה שבטיפול בהם, יש לצמחים כאמור גם  ערך תזונתי וקולינארי גבוה. הם משמשים לריפוי ולהרגעה (לבנדר) ולטיפול בכאבים ובחוליים שונים כגון בעיות עיכול (לואיזה) ובעיות בדרכי הנשימה (נענע). כך או אחרת, הקמת גינה וגידול תבלינים וצמחי מרפא מסבה הנאה רבה ומביאה איתה תועלת לכל המשפחה. תכנון נכון מביא לכך שהגינה פורחת כל השנה ומשמחת את העין והנשמה ולעיתים מזומנות – גם את החיך.