header
אח בנוי  - מפיק חום, בונה אווירה

אח בנויהתפקיד המסורתי של האח או הקמין הוא להפיק חום, תוך אפשרות לשליטה בכמות החום הנפלטת ממנו. מאז ומעולם היה הקמין נקודת המפגש שאיחדה את כל המשפחה, בייחוד בימי החורף הקרים והסוערים. הקמין שימש במשך דורות רבים גם לבישול, בעיקר של מאכלים שדרשו בישול ארוך ורציף, דוגמת החמין. אח בנוי הוא במידה רבה גם מוטיב ארכיטקטוני בעיצוב הסלון או חדר העבודה בבית.

אח בנוי – כל היתרונות
נכון להיום קיימים בשוק סוגים שונים של קמינים, חלקם קמינים מוכנים שפשוט מכניסים לתוך הסלון. חלק אחר הוא קמינים שהם למעשה תנורי חשמל מעוצבים היטב, הנראים בדיוק כמו קמין. ואולם קמין בנוי הוא היהלום שבכתר – הדבר האמיתי לכל מי שמעוניין ליצור מראה, אווירה וארומה אירופית.

היתרון הגדול של קמין כאמור הוא בבטיחות שלו – הקמין מובנה בדרך כלל בתוך הקיר, ועטוף במעטפת של חומרים עמידים לחום המופק ממנו. כך ניתן להגיע לטמפרטורות גבוהות מאד יחסית, מבלי לדאוג יותר מדי לא לקירות מסביב לו ולא לאנשים שעלולים לגעת בו בטעות.

יתרון נוסף של קמין מובנה הוא במיעוט התקלות שבו – אפס תקלות למעשה. רוב התנורים כאמור מפיקים חום בעזרת אחד מחומרי הבערה הבאים – עץ, גז או נפט. הסוג של חומר הבערה תלוי, כמובן, ברצון של בעלי הבית לחסוך בכסף או לשמור על הייחודיות של המכשיר.

איפה אפשר להתקין קמין מובנה
התקנת אח בנוי עצמה ניתנת להיעשות בכל מקום, החל מוילה גדולה, ששם יותקנו מן הסתם מספר מכשירים, עבור דרך דירה גדולה וכלה בבתים ממוצעים, אם כי שם יהיה צורך במכשיר קטן יותר. הדבר החשוב ביותר שיש לדאוג לו הוא פתח ליציאת העשן הנוצר כתוצאה מבערת החומר שבתוכו.

בבתי דירות, ובעיקר בבתים בגודל ממוצע, משמש קמין כאמור בעיקר כמרכיב עיצובי, אם כי בראייה קדימה ובשימוש נכון ניתן להשתמש בו, כמובן, לחימום. קמין כזה יכול להיות מופעל בגז, למשל, ולא בעץ הדורש הרבה השקעה בתפעול וכן מקום לאחסון שלו.

אם מדובר בחלל גדול שיש בו קיר אבן, ניתן לבנות מראש גומחה שתאפשר התקנה של הקמין כאמור לתוכה. במקרים אחרים יותקן קמין כזה ליד הקיר שנקבע לצורך כך, ויחופה בחומרים שונים, החל מאבן וכלה בגבס. הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לכך שהחיפוי יהיה עמיד בפני החום הגבוה הנפלט בדרך כלל ממכשיר כזה.

על מנת להנות ולהפיק מהמוצר את התועלת המרבית, מומלץ לרכוש אח בנוי העשוי מחומרים איכותיים.