header
חיפוי דמוי עץ – המראה הרצוי בתנאים הנכונים
 
 
 
09_likewoodcovering.jpgחיפוי הקירות בתוך הבית פנימה ועל אחת כמה וכמה חיפוי הקירות מחוץ לבית או לבניין המגורים, נועד בראש ובראשונה לשמירה על הקירות והגנה עליהם מפני תופעות שונות. קירות הבית החיצוניים מוגנים מפני רטיבות וזליגת מים לתוך המבנה בימות החורף הגשומים ובימות הקיץ משמשים חיפויים כאמור להקטנת החום הנוצר באמצעות קרני השמש. חיפוי דמוי עץ מחומרים שונים נועד למטרה השניה – להעניק לבית מראה מעניין וייחודי. במילים אחרות – לצורכי אסתטיקה בלבד.

חיפויים שונים – יתרונות וחסרונות

אחד הדברים שאדריכלים ומעצבי פנים כמו גם בעלי בתים רבים נאלצו לחיות איתם היתה העובדה שכל סוג של חיפוי טומן בחובו יתרונות וחסרונות. חיפוי אבן לא יכול היה להשיג את התוצאות של חיפוי פורצלן או חיפוי עץ, ואילו זה האחרון השיג אולי את המראה הכפרי המיוחד אבל החסרון הגדול שלו היה חוסר העמידות שלו בתנאים של לחות גבוהה והעובדה שהיה צורך להחליף אותו לעיתים קרובות יחסית. חיפוי דמוי עץ מאפשר לנו כיום להשיג את המראה הנדרש, תוך הימנעות כמעט מוחלטת מהתמודדות עם החסרונות שבחיפוי מעץ אמיתי.

סוגים שונים של חיפוי דמוי עץ

המראה הכפרי הוא אחד הסגנונות שהפכו מקובלים מאד בשנים האחרונות. בעלי בתים רבים מעצבים את הבתים והדירות שלהם בצורה המזכירה מאד בתי עץ כפריים באירופה. דא עקה שבתים הבנויים מעץ או יש להם חיפוי עץ אמיתי הם מצוינים לאירופה אבל בישראל החמה והלחה הם די בעייתיים. מה עושים על מנת לאחוז את המקל בשני קצותיו? כמובן – משיגים את המטרה באמצעות חיפוי דמוי עץ.
  • פורצלן דמוי עץ: הפורצלן הוא אחד החומרים המעניינים והאיכותיים לצורכי חיפוי וריצוף. אחד היתרונות שלו היא העובדה שהוא עמיד בפני רטיבות ולחות, מה שמועיל מאד באקלים הלח במיוחד שיש אצלנו. עם זאת, ניתן להשיג חיפוי דמוי עץ מפורצלן שיעניק את האווירה הרצויה מבחינת מראה, ויתן את התוצאה הרצויה.
  • אריחים דמויי עץ: הריצוף בבית יכול להיות מבוצע באמצעות עץ אמיתי, מה שמעניק את האיכות האולטימטיבית והמראה המושלם. ואולם הצורך בתחזוקה והשקעה של מאמץ רב בשמירה על הריצוף מחייבים מציאת תחליף. ואכן, אריחים דמויי עץ הם חיפוי דמוי עץ אולטימטיבי למי שרוצה את המראה אבל מעדיף להימנע מהמאמץ.
יש היום חברות רבות שהבינו את הפוטנציאל הטמון בביקוש הרב בתחום ומייצרים חיפוי דמוי עץ מחומרים שונים, הן לצרכי הבית פנימה והן לצרכי חיפוי קירות חיצוניים. כל מה שצריך הוא לחפש ולבחור את החומר ואת המראה הטובים ביותר עבורכם.