header
כיצד יכול חיפוי קיר לשדרג את מראה הבית שלך?
 
חיפוי קירחיפוי קיר הוא חלק ממגמה עדכנית בעיצוב פנים ההולכת והופכת נפוצה יותר מיום ליום בקרב משפצים ובוני בתים חדשים. חיפוי קיר, הוא למעשה שכבה נוספת של חומר כגון אבן, צפחה, שיש, זכוכית, חרסינה ועוד, הצמודה לקיר הקיים. חיפוי קיר לא רק משפר משמעותית את המראה של הקירות הפנימיים והחיצוניים, הוא גם מעניק לבונים ולמשפצים שפע של יתרונות פונקציונאליים. חיפוי קירות משפר את הבידוד מפני חום או קור, מונע חדירה של רטיבות, משפר את הבידוד מפני רעשים ומוסיף הגנה לשלד המבנה.כאמור, קיים מגוון עצום של סוגי חיפוי קיר, במאמר זה ננסה לסקור כמה מהם.

אילו סוגי חיפוי קיר קיימים?

החלוקה הבסיסית הנה בין חיפוי קיר פנימי לחיפוי קיר חיצוני. כל אחד משני הסוגים מתאפיין בתכונות שונות. חיפוי קיר חיצוני ישפר את מראהו החיצוני של הבית, עליו להיות עמיד בפני שינויים במזג האוויר, יעיל מבחינת בידוד וקליטת קרני שמש וכמובן להשתלב בסביבתו החיצונית. חיפוי קיר חיצוני יכול להיות עשוי משיש, צפחה, לבנים וחומרים דומים. קחו בחשבון כי חיפוי קיר חיצוני עלול לדרוש מכם לבצע פעולות לשימור ואחזקה. חיפוי קיר פנימי, מוכר לנו בתצורה הבסיסית ביותר שלו – החרסינה בשירותים או במטבח, שנועדה להגן על הקיר מפני רטיבות. אולם חיפוי קיר פנימי לא חייב להיות מחרסינה. חיפוי קיר מעץ למשל, יכול להוסיף לא מעט אווירה לחדרי שינה או חדרי מגורים. חיפוי קיר מזכוכית, במטבח או בחדר האמבטיה, יחליף את החרסינה הוותיקה, וייצור מראה חדשני בלי לוותר על העמידות בפני רטיבות. מגוון החומרים והטכנולוגיות העומדות כיום לרשות המשפצים והבונים הוא אינסופי כמעט, לכן, לפני שאתם מחליטים באיזה חיפוי קיר לבחור, מומלץ להתייעץ עם אדריכלים ואנשי מקצוע בתחום.

איזה חיפוי קיר הוא הטוב ביותר?

כאמור, חיפוי קיר יכול להגיע במגוון עצום של צורות וחומרים. חיפוי הקיר הטוב ביותר יהיה חיפוי קיר שנבחר בחוכמה ולאחר התייעצות עם מומחים. יש לקחת בחשבון כי מעבר לשיקולים האסתטיים, חיפוי קיר הוא גורם פונקציונאלי שצריך לעמוד במשימות כמו בידוד ואיטום ובנוסף ייתכן שהוא ידרוש מכם גם טיפול ואחזקה. מעצבי פנים, אדריכלים ומקצוענים נוספים בתחום הבנייה והשיפוצים, יעניקו לכם את התשובות הטובות ביותר ויסייעו לכם למצוא את חיפוי הקיר המתאים לכם ביותר, בין אם מדובר בחיפוי קיר חיצוני מצפחה ובין אם בחיפוי קיר פנימי על ידי חרסינה, עץ או זכוכית.