header
בריכות נוי באמצע העיר
 
 
 
ליצירת קשר אודות בריכות נוי :
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090

בריכות נוילמתכנני הערים הגדולות היה תמיד צורך לחבר אותן לטבע, על ידי שילוב של גינות נוי ומזרקות מים במרקם העירוני. בכל עיר כמעט ניתן למצוא מזרקת מים שמושכת אליה לא רק תיירים חמושים במצלמות אלא גם ילדים שבאים להשתעשע במים, ציפורים שמגיעות לשתות ותושבים מקומיים שנהנים לא רק מהמראה של המזרקה אלא גם מקולות המים ומרסיסי הרטיבות באוויר. ברשימה קצרה זו, ריכזנו כמה מהמזרקות המפורסמות ביותר בעולם.

פונטנה די טרווי. רומא, איטליה

אחד ממוקדי המשיכה הידועים ביותר של העיר רומא הנקראת על שם השכונה בה היא מוצבת. בעבר שימשה המזרקה כמאגר מים שנמצא בקצהו של אקוודוקט שהוביל מים לעיר ממרחק עשרים קילומטרים ממנה. המבקרים במזרקה נוהגים לזרוק למים שני מטבעות. האחד אמור להבטיח לזורק שישוב לרומא והשני מעניק לו אפשרות להביע משאלה.

גני וורסאי. וורסאי, צרפת

בעיר וורסאי, הנמצאת עשרים וחמישה קילומטרים דרומית לפריז, נמצאים ארמון וורסאי וגני וורסאי ששימשו את מלכי צרפת כמקומות מנוחה, ממש כמו גינות הנוי בבתים בני זמננו, אבל בקנה מידה אדיר. המבנה המיוחד של הגנים מאפשר הזרמה של מים בלחץ גבוה אל המזרקות המרשימות הפזורות בגן בניהן: מזרקת לאון, מזרקת אפולון ומזרקת נפטון.

מלון בלאג'יו, לאס ווגאס, נבאדה ארה"ב

המזרקות של מלון בלאג'יו, הן אחת האטרקציות העיקריות של המלון ואחד הסמלים המוכרים ביותר של לאס ווגאס. הן נמצאות באגם מלאכותי בשטח של תשעה דונם, כוללות למעלה מ- 1200 חריצים היוצרים זרמי מים ולמעלה מארבעת אלפים גופי תאורה. עלות ההקמה של המזרקות הייתה לא פחות מאשר שבעים וחמישה מליון דולר.

מאנקן פיס. בריסל, בלגיה

למרות שהיא נחשבת לאחת המזרקות הידועות בעולם, זוהי מזרקה צנועה שנמצאת בסמטה לא גדולה מדרום לכיכר העיר ההיסטורית של בריסל – לה גראן פלאס. קיימות אגדות רבות לגבי מקורו של הפסל, אחת מהן מספרת על ילד קטן שבעת מצור שהוטל על העיר במאה הארבע עשרה, גילה מאגר של פצצות תחת חומות העיר והשתין על הפתיל הבוער כדי לכבותו.

בריכות נוי בגינה שלך

בריכות נוי ומזרקות הן לא רק נחלתן של ערים היסטוריות או ארמונות מפוארים. ישראלים רבים בוחרים להקים בריכות נוי, בריכות דגים, ואפילו מפלים ונחלים, בגינות הפרטיות שלהם. בריכות נוי פרטיות יאפשרו גם לכם ליהנות מהמראה ומהצליל המרגיעים של המים הזורמים ומצפייה בציפורים הבאות לשתות, בלי לצאת מהארץ, אפילו בלי לצאת מהבית.