header
הכינו את הגינה לקיץ עם עבודת גינון מקצועית
 
 
 
ליצירת קשר אודות עבודת גינון :
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090
 
עבודת גינוןהקיץ הישראלי הוא לא עונה קלה עבורנו ובטח שלא עבור גינות הנוי שלנו, שנאלצות להתמודד עם הטמפרטורות הגבוהות המאפיינות את האקלים הים-תיכוני.עונת המעבר הקצרה בין החורף לקיץ, היא הזמן הטוב ביותר לביצוע עבודת גינון יסודית שתכין את הגינה שלכם לימים הלוהטים הצפויים לה. במאמר זה ריכזנו את עבודות הגינון החיוניות שמומלץ לבצע על מנת להכין את הגינה לקיץ. מתוך התחשבות במחסור במים, מומלץ לא לבסס את הגינה על צמחים הדורשים כמויות גדולות של מים, אלא על צמחים המתמודדים היטב עם תנאים של יובש יחסי.

טיפול בתשתיות

עבודת גינון יסודית ביותר היא טיפול בתשתיות של הגינה. מומלץ לבדוק את אבני השבילים והמסלעות ולחזק את המקומות הדורשים חיזוק. בנוסף, טיפול בתשתיות יכלול גם חיזוק של ריהוט גינה ופיזור קומפוסט, במקומות בהם האדמה מחופה בטוף, חצץ או חלוקי נחל.

טיפול במערכת ההשקיה

קרוב לוודאי שמערכת ההשקיה שלכם לא פעלה במהלך החורף ולכן מומלץ להשקיע כמה שעות של עבודת גינון, על מנת לבדוק את מצבה של מערכת ההשקיה ולטפל במה שדורש טיפול. טיפול במערכת ההשקיה יכול לכלול פתיחת סתימות, החלפת ציוד השקיה שהתבלה במשך החורף והוספה של צינורות או אביזרים למערכת ההשקיה הקיימת. בנוסף, מומלץ להתאים את קוצבי המים ואת הברזים לעונת הקיץ.

טיפול בעשבייה

עבודת גינון נוספת וחשובה לא פחות היא הטיפול בעשבים שצמחו בחורף. מי שישכיל לעקור את אותם עשבים, או לכסח אותם ולאחר מכן לרסס קוטלי עשב ומונעי נביטה יצמצם משמעותית את הצורך בעישוב הגינה בקיץ, עבודת גינון לא נעימה במיוחד וצרכנית לא קטנה של זמן עבודה.

טיפול בקרקע

הימים שלפני הקיץ הם הימים הטובים ביותר לפיזור של קומפוסט, קרוב לשורשיהם של העצים והצמחים השונים בגינה שלכם.עבודת גינון זו כוללת, בנוסף לפיזור של קומפוסט, גם תיחוח של פני הקרקע. ניתן לפזר דשן גם על ידי טפטפות, על ידי יצירת גומה מתחת לכל טפטפת ומלוי הגומה בדשן לשחרור איטי.

טיפול במזיקים

גם הטיפול במזיקים הוא עבודת גינון שאי אפשר להתחמק ממנה. עם פרוץ האביב, פורצים גם המזיקים השונים כמו כנימות, אקריות ועשים וכדאי לבדוק האם הם נמצאים בסביבת הצמחייה שהחלה ללבלב. פטריות בגבעולים יופיעו בדרך כלל בתחילת הקיץ וגם בהן יש צורך לטפל באמצעות ריסוסים. את כל הענפים הנגועים מומלץ להרחיק ככל האפשר מהגינה שלכם ומגנים אחרים.