header
חיפוי חוץ – התדמית והמראה החיצוני של המבנה

01_hipuy_huts.jpgבניית מבנה כל שהוא כוללת מספר שלבים החל מרגע ההחלטה על הבנייה ועד לרגע שהמבנה עומד על תילו, מוכן לאכלוס: ישנו שלב התכנון, קבלת האישורים, בניית היסודות, בניית השלד, בניית הצנרת וחיבורי החשמל, ריצוף וטיוח ועבודות גימור. חיפוי חוץ למבנה הינו אחד השלבים האחרונים של המבנה, והוא נועד למספר מטרות.

אסתטיקה: חיפוי החוץ בבניין הוא חלק חשוב ביצירת התדמית החיצונית של המבנה. ככל שהוא איכותי יותר, אסתטי יותר ויפה לעין, כך מתקבע הדימוי החיצוני של הבניין. לעיתים מזומנות ניתן להעלות את ערכו של בניין רק בעזרת פעולה פשוטה יחסית של חידוש או שינוי החיפוי החיצוני.

מניעת רטיבות: חיפוי חוץ העשוי מחומרים איכותיים מונע למעשה מרטיבות לחדור אל תוך קירות הבניין גופא. החיפוי כמוהו כריצוף בעצם, רק שהריצוף הזה מבוצע אנכית במקום באופן אופקי, והוא מתפרש על פני כל השטח החיצוני של המבנה.

חומרי חיפוי שונים:

ישנם מספר חומרים שמהם ניתן להרכיב חיפוי חוץ: החומר הראשון הינו אריחים מסוגים שונים, הוי אומר שיש, גרניט פורצלן וכיוצא באלה. היתרון הגדול של החומרים הללו הוא העובדה שהם זמינים ושבעלי מקצוע רבים מכירים את החומרים הללו ויודעים לעבוד איתם. החיסרון הגדול של חומרים אלה הוא שככל שהאריחים גדולים יותר, עלולה להתפתח עם הזמן סכנה להתרופפות ההדבקה של האריח לקיר. בריצוף אופקי הבעיה איננה חמורה אבל כאשר חיפוי חוץ הוא אנכי, עלולים אריחים להינתק מהקיר וליפול על ראשיהם של עוברים ושבים, כפי שקרה לא פעם, למרבה הצער.

בשנים האחרונות נכנסו לשימוש חומרים שונים, שהמקובל מביניהם הינו האלומיניום. לחומר הזה יתרונות לא מעטים אל פני חומרים אחרים: ראשית – הקלות שלו מפחיתה את הסיכונים לנזקים שעלולים להיגרם, גם אחרי שנים שבהם הוא מותקן על קירות הבניין. היתרון השני של האלומיניום הינו המראה היוקרתי והנאה שהוא מעניק לבניין שעליו הוא מותקן. יתרון נוסף של האלומיניום הוא האפשרות להצל את חלונות הבניין, אם החיפוי בנוי בצורה הנכונה. למותר לציין כאן שאלומיניום הינו חומר שלא בקלות מקבל קורוזיה.

חיפוי חוץ לבניינים הינו תחום מקצועי רחב שנדרשת בו מקצועיות מרובה. אם הריצוף בבניין נחשב לעבודה מקצועית ביותר הדורשת הרבה ידע וניסיון, על אחת כמה וכמה חיפוי החוץ.