header
pvc - חזק, עמיד ונוח להתקנה

16_pvc.jpgפולטילן – וניל כלואוריט, זה אומר לכם משהו? כנראה שלא. אבל את ה- pvc סבירות שכבר פגשתם. למעשה זהו שמו המלא של אותו חומר קשיח המשמש כמשטח ריצוף במגרשים, במרחבים הומי אדם כבתי חולים ואולמות קולנוע, וכמובן בבתי מגורים רבים.פולימר זה נחשב נפוץ מאוד , והחל בדרכו המבטיחה בשנת 1936 תודות לחברת גודריץ' שהצליחה להפוך אותו מחומר שביר ופריך לחומר גמיש ונוח לעבודה.

שימושים עכשוויים

ה-פי וי סי משמש את התעשייה הכימית ואת תעשיית הבניין המוצאת אותו כתחליף איכותי, נוח וידידותי לעומת הטיט, העץ והבטון. הוא מהווה כיום חומר מועדף ליצירת מסגרות לחלונות, אביזרים בתחום האינסטלציה, כרטיסי אשראי וחיפויים חיצונים ופנימיים בבנייה. הוא משמש לבידוד של חוטי חשמל, כמוצר: ניילון נצמד, כריפוד, בד ועוד. לענייננו, ה-פי וי סי משמש כחיפוי רצפות ויצירת משטחים המיועדים לאזורי עבודה ולמגורים בתעשייה, בחינוך, ברפואה ובעולם הדיור.
מי שמשטח זה מוכר לו מאולם הספורט של נעוריו, ודאי ירים גבה באשר לשיוכו גם לחדרים בבתים פרטיים. אכן יותר ויותר אנשים בוחרים בו כפתרון אידיאלי במקום ריצוף אבן או שיש. ה- pvc נחשב חזק ועמיד בפני מכות ואינו נשרט בקלות, ולכן הוא עמיד לאורך שנים לעומת ריצוף שנשרט וצובר לכלוך בחריצים או פרקטים מעץ הנוטים להתבלות לאחר תקופה.
פי וי סי ניתן להדבקה על רצפה חלקה. קיימת אפשרות להחליק את המשטח אם אינו חלק על ידי שפכטל המיועד לכך. החומר מודבק על גבי המשטח החלק בדבק ייעודי ולא בדבק מגע. הפרקט נוח לניקוי ואינו נחשב רעיל אלא ידידותי לסביבה. עלותו אינה גבוהה. טווח המחירים משתנה בהתאם לסוג החומר: pvc המיועד לאזור תעשייה, בית מגורים או גן ילדים, ובהתאם לשטח.

רמת סיכון. האם קיימת?

חלק ניכר מהמוצרים בהם נעשה שימוש בתרבות המערבית מיוצרים מפי וי סי. למרות שלא הוכח מחקרית כי הוא עלול לפלוט חומר מסוכן לאדם, עדיין יש הסוברים כי מוצרי פלסטיק ישנים בהם קיים פי וי סי מהווים סיכון משום פליטה של חומר מסרטן. עובדה זו נוגעת במוצרים ישנים בהם ה- פי וי סי ישן ומתפרק, ולא במקרה של מוצר חדש.
פי וי סי מאוד נוח להתקנה בבתים ובמשרדים, ולכן נבחר לא אחת כפתרון חיפוי לרצפות. ניתן להתקין אותו גם באופן עצמאי, והוא נחשב כעמיד מפני כתמים מסוגים רבים. הוא אינו דורש חומר ניקוי מיוחד פרט לשטיפה סטנדרטית במגוון מוצרי הניקוי הקיימים בשוק. הפי וי סי נשמר לאורך שנים ואינו נסדק, ומוגש במגוון צבעים ובמגוון דגמים.