header
חיפוי קירות פנים
 
חיפוי קירות פניםבתי המלון אשר פעלו בישראל בראשית ימיה של המדינה, היו שונים מאוד מבית המלון המוכרים לנו כיום. בישראל הצנועה של פעם, פעלו שני סוגים עיקריים של מלונות. בתי הבראה, מלונות צנועים בעיצובם, שהוקמו באזורים כפריים, אופיינו במראה בסיסי ותפריט בריא, ותוכננו על מנת לאפשר לפועלים, בוני הארץ, כמה ימים של מנוחה. בנוסף לבתי ההבראה שהופעלו על ידי הסתדרות העובדים, פעלו בערים גם בתי מלון פרטיים, רובם לא היו גדולים או מפוארים מאוד. בשנת 1961 נפתח בישראל לראשונה מלון שרתון, דריסת הרגל הראשונה של הרשת מחוץ לגבולות צפון אמריקה. ישראל הפכה בשנים אלה מקור משיכה לתיירים מכל העולם ובמהרה נפתחו בה לא מעט מלונות שהיו שייכים לרשתות בינלאומיות.

בתי המלון החדשים והמפוארים שנבנו בישראל באותם שנים, אפשרו לאדריכלים ולמעצבי הפנים, לבטא את מיטב הסגנונות של אותה תקופה. אחד המאפיינים של עיצוב הפנים באותה תקופה היה שימוש בסגנונות שונים של חיפוי קירות פנים. חיפוי קירות פנים באותה תקופה נחלק לשתי משפחות עיקריות. חיפוי קירות פנים בחדרי המלון וחיפוי קירות פנים בחללים ציבוריים. חיפוי קירות פנים בחדרים, התבצע בדרך כלל באמצעות טפטים, יריעות של בד או נייר צבעוני שהוצמדו לקירות החדר. חיפוי קירות פנים בחללים הציבוריים בוצע במספר סגנונות. מעצבים אחדים בחרו להשתמש בחיפוי קירות פנים מגבס, ליצירת אלמנטים פיסוליים, בעוד מעצבים אחרים העדיפו חיפוי קירות פנים באמצעות שטיחים, ששיפר את האקוסטיקה בחלל.

הסגנון ששלט בעיצוב הפנים בשנות השישים והשבעים הכתיב חיפוי קירות פנים בצבעים כהים. גוונים אלה, שהעצימו את האווירה היוקרתית, שבה היו המעצבים ובעלי בתי המלון מעוניינים, אולם הצבעים הכהים שבלעו את האור הטבעי, ניתקו למעשה את חדרי המלון, את החללים הציבוריים ואת האורחים, מהשמש הים תיכונית, כך שבסופו של דבר התקבלה אווירה קודרת ואפלוליות, שמתאימה אמנם למלונות קלאסיים בערים גדולות בעולם, אבל לא מתחברת למזג האוויר ולאווירה הים תיכונית.

בעשורים שחלפו מאז שנות השישים והשבעים, עברו בתי מלון רבים בישראל, שיפוצים נרחבים. כחלק מהשיפוצים הללו, הוחלפו חיפויי הקיר הכהים בחיפויים בהירים, בקווים קלילים וזורמים. הצבעים הבהירים, מתאימים במיוחד לאור השמש הים תיכונית וחללים שנראו בעבר קודרים וכהים, הפכו בעזרת חיפוי קירות פנים שנבחר בקפידה, לחללים מוארים ומאווררים. גם כאשר אתם מתלבטים לגבי חיפוי קירות פנים בבית הפרטי שלכם, קחו בחשבון כי לצבע ולמרקם של חיפוי קירות פנים, יש השפעה משמעותית ביותר, על התאורה והאווירה בחדר.