header
 
תיכון מקצועי היה שכיח בנוף הישראלי בשנות ה-70' ומאז הוא רק מדרדר. מאז קדושת תעודת הבגרות האפילה על ההכשרה המקצועית והקיצוץ בהוצאות על מכונות וציוד קסמו לכמה מראשי החינוך עד כמעט להיעלמות החינוך המקצועי בימינו.
עד שנות ה-70' מרבית בתי הספר בארץ היו מקצועיים. בתחילת שנות ה-70' החל צורך בלימודים טכנולוגיים בצה"ל ובתעשייה ולכן מספר בתי הספר המכשירים אנשים מבחינה מקצועית ירד. בשנות ה-90' עם עליית ענף ההי טק קיבלה תעודת הבגרות משנה חשיבות והתעודה המקצועית הפכה לשם נרדף לבזוי. מנהל בית ספר תיכון כיום נמדד על מספר הזכאים לתעודת בגרות שיצאו מבית מדרשו.  
התוצאה כיום היא מחסור משווע בידיים מקצועיות בתעשייה. סקרים שנערכו בתעשייה אומרים כי חסרים במשק כ-5000 טכנאים. כל מחסור בטכנאי גורר אחריו מחסור בעוד כמה מקומות עבודה אחרים. בתעשייה ובצה"ל ניסו להעלות דרכים חדשות ולמצוא דרך להכשיר טכנאים חדשים.
אחד הפתרונות הוא הסבה מקצועית למובטלים מטעם משרד התעסוקה ו"יירוט" של חיילים משוחררים ששירתו בתפקיד טכני. ראשי המשק יודעים כי תעודת בגרות היא סמל סטאטוס ולכן מתגברים המאמצים להנהיג תוכנית לימודים שתכלול תעודת מקצוע לצד תעודת בגרות.

ליצירת קשר עם רשת תיכונים טכנולוגיים נעמת לחץ כאן