header
הובלות – המלצות לעוברי דירה
 
 

מעבר דירה זו התחלה של פרק חדש בחיים. השאיפה היא שההתחלה הזאת תהיה משמחת ומוצלחת. עם ההתרגשות והשמחה בלב לקראת המעבר הקרב, מחלחל גם המתח והלחץ מהובלת הדירה. בימים שלפני ההובלה צריך להספיק לעשות דברים רבים מעבר לשגרת היום יום. במאמר זה ניתן מספר המלצות שיקלו עליכם את מעבר הדירה.

תכנון מוקדם – מעבר דירה קליל מתחיל משלבי התכנון. לפני האריזה, לפני ההובלה ולפני פריקת החפצים בביתכם החדש כדאי לתכנן מראש את כל השלבים וסדר הפעולות. מומלץ לתכנן את האריזה ולא סתם לארוז בלי מחשבה. חשוב לתכנן במעונכם החדש היכן יונח כל חפץ על מנת למנוע הזזות וסחיבות מיותרות. אם תדעו מראש היכן אתם רוצים להציב את המיטה ואיפה תרצו למקם את המקרר החיים שלכם לאחר ההובלה יהיו קלים בהרבה.

שלב האריזה – לאחר התכנון הגיע הזמן לארוז. מומלץ להקפיד לארוז בקרטונים מספיק גדולים ואיכותיים שלא יתפרקו בעת הסחיבה. בעת האריזה עדיף לא להעמיס יותר מדי בכל ארגז ולשמור על משקל סביר. חשוב מאוד לארוז את החפצים לפי חדרי הבית. כלומר לארוז את כל כלי המטבח יחדיו, את חפצי הסלון וכדומה. כמובן שרצוי להקפיד על סימון הארגזים. סימני אזהרה על הארגזים חשובים ביותר, כך נשמור על חפצינו השבירים. כמו כן נרשום על כל ארגז לאיזה חדר בבית הוא שייך. כך נמקם את הארגזים מיד בעת הפריקה ולא נצטרך לאחר מכן לחפשם ולהזיזם מחדר אחד למשנהו. מעבר דירה זה גם הזמן היעיל בו אפשר לבצע ניקיון יסודי של חפצינו. כדאי מאוד לזרוק או למכור חפצים שלא נהיה זקוקים להם יותר.  

ההובלה – את ההובלה חייב לבצע מוביל מקצועי, אחראי ומוסמך. הובלות לא מקצועיות ולא איכותיות עלולות להסתיים במפח נפש גדול מאוד. אם פריטים בעלי ערך רגשי ייפגעו או ישברו לא נפיק תועלת מהחזר דמי הביטוח, במיוחד אם הם יקרים לליבנו. מובן שיש להקפיד על ביטוח ההובלה ולדרוש זאת מהמוביל. יש לתת עדיפות להובלה בחורף, אז מחירי ההובלות נמוכים יותר. בנוסף כדאי להזמין את ההובלה לשעות הבוקר המוקדמות. כך כבר בשעות הצהריים הפריטים יגיעו לדירתכם החדשה ותוכלו להתחיל לסדרם באור יום.

לסיכומו של עניין: תכנון מוקדם, אריזה נכונה ופריקה יעילה יקלו עליכם את ההסתגלות לביתכם החדש. מוביל מקצועי ואחראי יעזור לכם משלב התכנון ועד לשלב הפריקה. הובלות יכולות להיות מלחיצות מאוד, אבל אם מקפידים על הדגשים שנתנו אפשר לעבור אותן בקלילות ובנעימות.