header
אחסנת תכולת דירה – לשמור על הרהיטים לתקופות ארוכות
 

 
עד לפני מספר שנים מי שהיה יוצא לחו"ל לתקופה ארוכה היה ניאלץ למכור את כל הרהיטים שבביתו ולאחר חזרתו הוא היה צריך לצאת במסע רכישת רהיטים וכלי בית מחדש. דבר זה היה קורה בעיקר במקרים שהיוצא לחו"ל היה משכיר את הדירה שהוא עוזב בארץ ולכן צורך להיפטר מהרהיטים בשביל לפנות מקום לרהיטי השוכרים.
 
אך כל זה שייך לעבר. בשנים האחרונות נולד תחום חדש שהיה נפוץ כבר בארה"ב בעיקר של שרותי אחסנת תכולת דירה שונים שמספקים אפשרות לאחסן את תכולת הדירה לתקופות שונות. אותם ספקי אחסנת דירה גם אחראים בדרך כלל על הובלת החפצים, אריזתם ואספקת רמה מסוימת של שמירה והגנה על המחסנים ותכולתם.
 
אז איך נדע האם עדיף לנו למכור את תכולת הדירה או לאחסן אותו במחסן כלשהו? במאמר זה ננסה לסכם בקצרה את עיקרי ההבדלים בין שרותי האחסון השונים ורמת עלויות אחסון משוערת לדירה ממוצעת.
 
ראשית לפני שבוחרים אצל מי לאחסן את תכולת הדירה חשוב לוודא שמדובר בגוף שתחום העיסוק וההתמחות העיקרי שלו הינו באחסנת תכולת דירה דווקא. לא מומלץ לאחסן את תכולת הדירה אצל חברות אחסון כלליות. חברות אילו מיועדות בעיקר לאחסון סחורות לטווח זמן קצר ולכן גם תנאי השירות והתשלום שלהם נבנו עבור בעלי עסקים ומפעלי יצור מוצרים.
 
מחיר אחסון של תכולת דירה קטנה בת כ 2 חדרים עם כמות רהיטים ממוצעת אמור לנוע בסביבות ה 500 ₪ לחודש כשכמובן ניתן למצוא גם במחירים זולים מעט יותר אך עם רמה נחותה יותר של אחריות ושירות.
 
אחסנת דירה של משפחה יכול להגיע גם לכ 800 ₪ לחודש ולעיתים אף מעט יותר בדירות בעלות כ 4 – 5 חדרים.
 
בסופו של דבר לפני שתחליטו האם כדאי לכם למכור את תכולת הדירה שלכם כדאי לעשות סקר שוק מקיף ולהשוות הצעות מחיר יתכן בהחלט שתעדיפו לשמור את הרהיטים האישיים שלכם עד לפעם הבאה שתצטרכו איתם וכך תחסכו מעצמכם את הטרחה של קניית תכולת הדירה מחדש.