header
גינות יפות – דוגמאות מהעולם
 
 
 
ליצירת קשר אודות גינות יפות
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

 
גינות יפות היו מאז ומעולם מושא להערצת הבריות. כבר לפני אלפי שנים דאגו מלכים ושליטים רבים לטפח גינות נוי שלא היו מביישים אפילו את הגינות היפות ביותר בימינו. גינות יפות היו נפוצות גם ביפן ובסין, שם הייתה להן משמעות שונה לגמרי והן שימשו לעיתים קרובות למטרות דתיות ולהעשרת חיי הרוח של נזירי הזן. בבירה העתיקה קיוטו ממוקמת אחת מהגינות היפות ביותר בעולם, גינת המוזיאון לאומנות אדאצ'י. חובבי גינות יפות יכולים למצוא ביפן עוד מבחר גדול של גינות.

ברחבי העולם ניתן למצוא כיום מספר לא קטן של גינות יפות, פינות חמד ממש, ותקצר היריעה מלתאר את כולן. המשותף לכולן הוא ההשקעה האדירה בפיתוח הגינות, בתכנון ובעיצוב שלהן. בגינות אלה לא תמצאו דשא סינטטי. חלק מהגינות כולל גם גנים בוטניים שונים, אשר מעבר להוד ולהדר הטבוע בגינות הללו משתדלים לשמר גם צמחים נדירים או צמחים המצויים בסכנת הכחדה. אמנם למרבה הצער ישנם צמחים כמו גם בעלי חיים שעברו מן העולם, ואף על פי כן ולמרות הכול, ממשיכים חובבי גינון וצמחייה לנסות ולהגן ככל יכולתם על צמחים אלה.

הגן הקוסמי של סקוטלנד
scotish garden.jpgאם בנושא גינות יפות עסקינן, הגן הראשון שיכול לעלות על הדעת הוא הגן הקוסמי של סקוטלנד. הגן הזה הוא בעל עושר יוצא מן הכלל, שלא לומר אגדי, של צמחייה מסוגים שונים. הגן הוקם לפני קצת יותר מעשרים שנה וקנה לעצמו, ובצדק רב, את מעמדו כאחד הגנים היפים בעולם. החיסרון היחיד של הגן הזה הוא העובדה שהוא פתוח לציבור הרחב רק יום אחד בשנה. המעניין בגן הזה הוא ההשראה שהוא לוקח מן המדע והמתמטיקה. חובבי גנים וגינון אמיתיים יעשו הכל על מנת להגיע לגן הזה ולבקר בו ביום החיד בשנה שבו הוא פתוח.
 
 
 
סוואן נונג נוך – תאילנד
Nong_Noogh_Garden.jpgהגן הזה, המשתרע על שטח של 600 דונם, הינו אתר תיירות בפני עצמו. הגן הוקם על ידי הזוג נונג נוך לפני יותר מחמישים שנה והתיאור היאה לו ביותר הינו גן עדן עלי אדמות. בגן גדלים צמחים נדירים וכן זנים נדירים של סחלבים. הגן הזה הינו חלק ממסלול הטיול של כל מי שמגיע לתאילנד. עבור המתעניינים המעוניינים להעמיק את הידע שלהם, הטיול בגן, החקר והלימוד שלו עשויים לארוך ימים שלמים. הגן הזה הוא עוד נדבך המבהיר את החשיבות המיוחסת במזרח לגנים וליופי בכלל.

הדוגמאות דלעיל הינן רק חלק קטן מהגינות היפות שניתן למצוא בכל רחבי העולם. גני ורסאי, המצויים סמוך לארמון ורסאי בפריז, פשטו ולבשו צורה במשך שנים רבות בהתאם לגחמות השליטים השונים במקום. הגן הזה משמש כאתר ביקור של מיליוני אנשים בכל שנה, ובצדק. עוד גנים נפלאים הם הגן הבוטני של ברזיל, גני קיו בלונדון ועוד מבחר גינות יפות שתקצר היריעה מלתאר כאן.