header
מעקה מעוצב
 
 maake_meutzav.jpgכאשר אנחנו בתהליך עיצוב בית, הנטייה היא להתעלם או להקדיש מעט מאוד תשומת לב למדרגות. המדרגות ממלאות פונקציה ברורה ופשוטה אחת בלבד, הרבה פעמים והחלק שלהן בבית הוא חלק מוזנח, או חלק שלא הוקדשה לו החשיבה עיצובית בתהליך הכולל של עיצוב הבית.
אבל, תארו לכם מעקה מעוצב למשעי המוצמד למדרגות. עיצוב מיוחד של המעקה עשוי להעניק לחלק שלהן בבית את הכבוד המגיע לו, ולגרום לכל עין הרואה אותן להמשך אליהן ולהשקיע מחשבה והתעניינות בהן.
 
מעקה המדרגות כחלק מהשפה העיצובית של הבית כולו

מעקה בבית לא מיועד למלא פונקציה של הישענות ותמיכה בלבד. זהו בהחלט חלק נכבד מהעיצוב הכולל של הבית, וכדאי לכלול אותו בשפת העיצוב הכוללת של הבית. תארו לכם בית מעוצב למשעי שכל חלק וחלק בו הוא מושקע עד לפרטי פרטים – וכל פינה בו היא יצירת אמנות בפני עצמה של מעצב טוב (או אולי שלכם עצמכם..). האם לא כדאי להשקיע עוד מעט זמן ומחשבה גם בפרט הקטן וה"שולי" – מעקה המדרגות?
רבים נוטים לחשוב שהחלק של המדרגות בבית הוא חלק נסתר שאיננו מושך תשומת לב, אך אם תוכלו לראות מדרגות שאליהן מוצמד מעקה מעוצב בטוב טעם – תוכלו לראות כמה מוסיף הדבר למראה הכללי של הבית. מעקה פשוט, לעומת זאת, יהפוך את איזור המדרגות לאיזור "מת" שממלא רק את הפונקציה שלשמה נוצר ותו לא.

מעקה ברזל מעוצב לפי ראות עיניכם – הטעם האישי שלכם

לעיצוב המעקה בבית יש אין ספור אפשרויות. הכל תלוי בטעמכם האישי ובהבנתכם על ידי אנשי המקצוע שאיתם תעצבו אותו. בין אם אתם בוחרים לעבוד עם מעצב פנים מקצועי ובין אם אתם פונים ישירות למומחה לפרזול שיעשה עבורכם את העבודה – טעמכם האישי הוא שיקבע את מראה המעקה.

בחירת מעקה על פי האיזור בבית והפונקציה שהוא ממלא 

מעקות אינם מיועדים למדרגות בלבד. אם ברשותכם מרפסת – תצטרכו להתקין גם בה מעקה. אותו הדבר לגבי שערים וגדרות המקיפים את הבית. אל לנו לזלזל כמובן גם במעקות הבטיחות המיוחדים שלהם אנו זקוקים עבור ילדים ובני בית זקנים ברחבי הבית. כאמור – האופציות הן אין סופיות וכך גם צורות העיצוב. כמובן שעל בעל המקצוע שבחרתם להבין היטב לשם מה משמש המעקה, מה המידות והגדלים שתצטרכו, וכמובן – מה הטעם העיצובי שלכם. מעקה מעוצב היטב ישדרג לחלוטין את הסביבה בה הוא נמצא ויהפוך כל איזור רגיל ופונקציונלי בבית או בחצר לאיזור שבו נעים לשהות ושנעים להביט בו.