header
על ציפוי אמבטיה וחידושים נוספים

01_zipuy.jpg 
לפני 
02_zipuy.jpg
אחרי 
יש שלב שכל רהיט בבית, כולל אלו של חדרי אמבטיות מצריך החלטה- לשפץ ולחדש או להחליף בחדש. לעתים אין מנוס וההחלפה נדרשת בשל בלאי גבוה במיוחד, שריטות, שברים, או הזנחה מצטברת של שנים, ולעתים, דווקא חדוות היצירה בחידוש ושיפוץ הקיים דווקא היא המומלצת אז איך באמת מחליטים אם לשפץ או להחליף בחדש?

משנים את מראה האמבטיה

חדר האמבטיה כולל בתוכו כמה פריטים קבועים ובסיסיים, וכמה משתנים. אסלה, כיור ואמבטיה (למי שיש אמבטיה) הם פרטים שתמיד יימצאו בחדר האמבטיה. בחלק מחדרי האמבטיה לא תהיה אסלה והיא תהיה נפרדת, וממוקמת בחדר שירותים נפרד.

צמודי קיר אלו הם בעלי תוחלת חיים ארוכה למדי, וככל שחומר הגלם מהם הם עשויים הוא איכותי יותר, גם ייראו בוהקים ושלמים לתקופת זמן רבה יותר. יחד עם זאת, צמודי קיר אלו הם הפריטים היחידים בהם נעשה שימוש יומיומי, לעתים יותר מפעם אחת ביום, והבלאי שלהם רב יותר מאשר פריט ריהוט אחר. הכיור נמצא בשימוש מדי יום, כך גם האמבטיה. השימוש התדיר במים זורמים, סבון רחצה שנדבק לדפנות האמבטיה או הכיור, שערות שנושרות ונשטפות אליו וכדומה, מוביל לרוב לבלאי שהוא גבוה יותר. רבים לא מודעים לעובדה שגם ניקוי צמודי קיר אלו דורש שימוש בחומרי ניקוי המיוחדים ומתאימים להם, וכי בעצם שפשוף של דפנות כיור או אמבטיה נוצרות שריטות, גם אם בלתי נראות, שעם הזמן יצברו לתוכן לכלוך ולבסוף יצהיבו, ישחירו ויהיו בלתי ניתנים לניקוי.

אם כן, מה עושים? לא כל אמבטיה דורשת החלפה רק משום שהצהיבה. לעיתים הפתרון הוא דווקא שיפוץ אמבטיה אשר יכול להיעשות או באמצעות הלבשה של חדשה על הנוכחית, או באמצעות ציפוי אמבטיה בחומר מיוחד אשר למעשה צובע אותה מחדש וגם מכיל חומר אשר נמרח כשכבת מגן עליה.

איך משפצים את חדר האמבטיה

חדר אמבטיה, הנקרא גם חדר לח בשל הלחות התמידית השוררת בו צריך להיות בראש ובראשונה צבוע בצבעים שישמרו על הקיר פני לחות. פעמים רבות אנו נתקלים בסימני לחות ואפילו עובש על הקירות בשל חלחול של לחות וכן בשל צנרת שאינה מותקנת בצרה תקינה. במקרים כאלו השיפוץ הוא קל, מחזקים צינורות, מסירים את העובש וצובעים מחדש את חדר האמבטיה. אם קיימים רהיטים כמו ארון אמבטיה וכדומה, לעתים ניתן לצבוע אותם, להחליף דלתות או ידיות ולרענן את מראם.

מתי כדאי לצפות אמבטיה? ציפוי אמבטיה נעשה במצבים בהם לא ניתן להחזיר את מראה הלבן הבוהק של האמבטיה לקדמותו בשום חומר ניקוי שהוא, ומצד שני חבל להחליף אותה לחלוטין מאחר והיא במצב טוב, לא סדוקה או שבורה. ציפוי אמבטיה נעשה כאמור באמצעות התזת חומר אקרילי מיוחד לאמבטיות ומריחת שכבת מגן עליו, יבוש האמבטיה כאשר לא ניתן להשתמש בה במשך עשרים וארבע עד ארבעים ושמונה שעות. התוצאה המתקבלת היא אמבטיה הנראית חדשה לחלוטין, נקייה ובוהקת. חשוב לזכור כי אם בחרתם באופציה הזו, להשמע להוראות ולנקות את האמבטיה רק בחומרי ניקוי שהומלצו לכם, ולהמנע משפשוף אגרסיבי שלה, כדי למנוע שריטות בציפוי.