header
גינות מעוצבות
ליצירת קשר אודות גינות מעוצבות
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

01_decorated.jpgשום בית הוא אינו בית מושלם בלי גינה מטופחת, יפה ומלאה חיים. כל אדם נהנה ממראהו של גן ירוק שהצמחייה בו מלבלבת ומוסיפה ירק לתמונה הכללית. מקומות שבהם אין צמחייה ושהגינות שבהם מוזנחות הם מקומות מדכאים שגורמים לרואים אותם עצב ודכדוך. גינות מעוצבות לעומת זאת, הן גינות שגורמות לבעליהן אושר והתרוממות רוח – והן חלק בלתי נפרד מהמראה הכללי של הבית.
 
 
 
כיצד בונים גינה מטופחת וירוקה מבלי לבזבז משאבים ואנרגיה מיותרת?
גינה יפה היא לא רק צמחים והשקייה. ישנם נושאים רבים שצריך לקחת בחשבון כשניגשים למלאכת השתילה והגינון..
אחד מהנושאים הללו הוא בחירה חכמה של הצמחים. את הצמחים יש לבחור בהתאם לאקלים המקומי. שתילים שדרושה לצמיחתם לחות לא יתאימו בוודאי לגינה שממוקמת באיזור מדברי ויבש – וההיפך (אם כי במצב ההפוך הצמחים עשויים להיות "גמישים" יותר מהבחינה הזו). גינות מעוצבות רבות מורכבות מצמחים המיובאים מאזורי אקלים שתואם את אזורינו.
נושא שני שיש לקחת בחשבון – במיוחד בתקופה הזו, ובמדינה כמו שלנו – הוא נושא המים. בארץ ישנו מעבר חד בשנים האחרונות לצמחייה שדורשת כמות מעטה יותר של מים. צמחייה כזו בגינה עשויה לחסוך אלפי מטר קוב של מים בשנה! אין ספק שזהו אולי הנושא החשוב ביותר שכדאי להתחשב בו.
נושא נוסף חשוב למראה הגינה ולצורתה הוא עונות השנה המתאימות לפריחת הצמחים. לכל פרח של צמח יש את עונת הפריחה שלו, ולכן, כדאי לבחור צמחים שפורחים בעונות שונות בשנה. כך תבטיחו גינה פורחת לאורך השנה כולה. בהקשר הזה כדאי לבחור גם בצמחים רב שנתיים, שהם צמחים שאינם קמלים מידי שנה, ומונעים מכם את הצורך בשתילה מחודשת.
תכנון הגן בצורה אסתטית ובטוחה
אסתטיקה היא עניין חשוב בכל הקשור בתכנון גינות מעוצבות, אבל, חשובה לא פחות היא בטיחות הגינה. מיקום הצמחים, למשל, הוא עניין שכדאי להתייעץ בו עם מקצוענים המבינים בגינון. עץ נטוע קרוב מידי לבית עלול לגרום לכך שהרצפה "תתרומם" בגלל השורשים שלו. שיחים השתולים ליד חלונות האמורים להאיר את הבית עשויים לשנות את התחושה בו ולגרום לגרים בתוכו תסכול.
אחרי הכל - התכנון הכולל. בחירת מיקום השבילים והמעברים בגינה, ובעזרת אילו חומרים לבנות אותם (עפר, חצץ, בטון צבוע). תאורה המתאימה למראה הגינה ולצמחייה שבה, תכנון אזורי מנוחה ראויים לבני הבית, מיקום נכון של הצמחייה כך שניתן יהיה לראות את כולה, פיזור נכון של צבעי הפרחים ועוד.