header
עיצוב גינות קטנות
ליצירת קשר אודות עיצוב גינות קטנות
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090

01_petit_garden.jpgבעולם של היום, כמות האנשים מתרבה יותר מתמיד. הקידמה, הטכנולוגיה המפותחת והרווחה היחסית שלה זוכים מרבית מתושבי העולם גרמו לכך שכמות בני האדם ההולכים על הכוכב שלנו היא עצומה יותר מכל כמות של בעל חיים אחר, ומדענים משערים שהכמויות הללו רק ילכו ויכפילו את עצמן במהירות גוברת.
הכמות הבלתי נתפסת של בני האדם בעולם היא הגורם העיקרי לכך ששטחי המחייה המוקצבים לכל אדם הולכים ומצטמצמים – במיוחד במדינות מפותחות כמו ארצות הברית, מדינות מערב אירופה וכמובן ישראל. זו הסיבה שלכך שהבתים שאנו גרים בהם קטנים ככל שהשנים עוברות – ולאלה מאיתנו שלהם יש גינה – קטנה גם הגינה. אך זו טעות לחשוב שעם גינה קטנה לא ניתן לעשות הרבה – עיצוב גינות קטנות הוא תחום הולך ומתפתח באדריכלות הנוף העולמית, וישראל לא מפגרת מאחור.
אז מהם העקרונות שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב גינות קטנות?  
ראשית, במקום בשטחים מרוצפים ברחבי הגינה – כדאי להשתמש בדשא. דשא תורם למראה גדול ונרחב יותר והוא יוצר אשליה של גינה גדולה בהרבה מכפי שהיא באמת. בנוסף, במקום שביל סלול המוביל מן הרחוב אל הבית, כדאי להשתמש באבני גישה גדולות ונפרדות ש"נשתלות" בתוך הדשא. אבני הגישה תורמות גם הן למראה מרווח יותר והן גם ייחודיות לנוף המקומי שאליו אנחנו מורגלים.
ה"טריק" השני הוא שיטה מתוחכמת ליצור אשליה של גודל ומרחב בגינה הקטנה. השיטה היא פשוטה להפליא: קחו כמה קבוצות של צמחים שהפרחים שלהם דומים ודורשים סוג דומה של טיפול, ושתלו כל אחד מהקבוצות הללו בפינה אחרת של הגינה. היתרונות כאן ברורים: הטיפול שנדרש לכל קבוצה יכול להיעשות במהירות ובאותן פעולות, והגינה – תוך כדי כך – מקבלת מראה גדול ונרחב יותר. הפינות השונות גורמות לכך שהמביט בהן רואה מגוון צבעים ופריחות ומקבל אשלייה של כמה מרכזים שונים בגינה אחת. עם זאת, כדאי מאוד לתכנן היטב את מיקומי קבוצות הצמחים, כדי לא ליצור כאוס מוחלט בגינה – בכך, תשיגו בדיוק את ההיפך. אם אינכם בטוחים מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בעיצוב גינות קטנות.
כפי שראיתם העיצוב אינו קשור בשטח העומד לרשותכם. כל גינה, בכל גודל יכולה להיות מטופחת ומזמינה להתרגעות ושלווה. כל שנותר בידיכם הוא לתכנן היטב כיצד אתם רוצים שהיא תיראה ומה האווירה שאתם רוצים ליצור בה. השיטות להשגת מראה גדול ומרווח הן רבות מכדי למנות אותן כאן, אך ניתן לראות כי הדבר אינו קשה כלל וכלל.