header
בר ביתי – אירוח ברמה ובסגנון
 
06_home_bar.jpgתרבות האירוח בישראל עברה שינויים לא מעטים בעשרות השנים האחרונות. מכוס קפה ועוגה וצלחת פירות, שכבודם במקומם מונח, עבר האירוח לפסים אחרים. נכון להיום משקה אלכוהולי חריף הוא חלק אינטגרלי ואפילו הכרחי באירוח. בר ביתי הפך כבר מזמן לכלי בידי המארח המודרני לבדר את אורחיו ולהציע להם בדיוק את מה שנפשם חפצה בו – קוקטייל משובח או ויסקי מהטובים שיש.

מה זה בר ביתי
בר ביתי הוא למעשה מרכז השמחה – המקום שסביבו מתפתחת שיחת רעים, נקשרים קשרים ולעיתים מזומנות נערכות שם שיחות עסקיות זוטא, המשמשות הכנה לסגירת עסקאות גדולות. הכל בניחותא, הכל בשום שכל, על כוסית של יין שרף מהטובים שיש.
עם השנים עבר הבר כאמור שינויים, וממקום קטן יחסית שבו הוסתרו בקבוק ויסקי אחד לא מוכר, וודקה ועוד אי אילו תוספים הפך בר ביתי להיות הדבר החשוב ביותר. המבנה שלו יכול להיות דומה למבנה של ברים במקומות גדולים, שמאפשר למארח להעניק לאורחים שלו את כל תשומת הלב שהם זקוקים לה וליצור את הרושם שהוא עומד לשירותם תמיד.

בר ביתי – למה זה טוב
אם האירוח הוא על רקע חברתי, הרי שעצם השירות שמשרת בעל הבית את האורחים נוטע בהם הרגשה שהם במקום הנכון ושהם רצויים. אם האירוח הוא עסקי, העובדה שבעל הבר הביתי משרת את אורחיו מרמזת על שני דברים: ראשית – הוא אומר לאורחים "אני לשירותכם תמיד". שנית – המסר החשוב הוא "אני בשליטה תמיד". מסר כפול, בכוסית אחת.
מעבר לכל אלה, בר ביתי זה פשוט כיף. תרבות השתיה בישראל רק הולכת ומתפתחת ושתייה של כוסית אחת מדי פעם רק מסייעת לבריאות, וודאי שמסייעת למצב הרוח.
במדינות אירופה בר ביתי איננו עניין יוצא מגדר הרגיל והוא מהווה, ברובם המכריע של המקרים, חלק אינטגרלי ממבנה החלל. לעיתים ישנו חדר מיוחד שבו ממוקם הבר כאמור ולעיתים הוא ממוקם בסלון או בקרבת הסלון ומאפשר לבעלי הבית לשרת את אורחיהם בצורה טובה, כפי שצריך.

המבנה והמראה
ישנו מגוון רחב של צורות לבר ביתי, החל מבר מקצועי לעילא המצויד בכל הציוד הנדרש, גם להכנת הקוקטיילים המסובכים ביוצר והמעניינים ביותר שיש, וכלה בבר קטן יחסית המיועד לצרכי השעה, כאשר את השתייה "הכבדה" מבצעים במקום אחר והבר הוא קישוט יותר מאשר עניין פרקטי.
כך או כך, אין להתעלם מהייחודיות שמוסיף בר ביתי לכל בית, לעניין שהוא מעורר ולאפשרויות האירוח שהוא פותח בפני המארחים.