header
מקלחונים מעוצבים – יופי מעשי

12_shower.jpgעיצוב חדר האמבט בבית הופך לחלק חשוב מאד מעיצוב הבית בכלל. העלייה ברמת החיים הביאה רבים לכלל הכרה כי אין צורך להסתפק בשגרתי ובבנאלי אלא כדאי ואפשר להביא את כל חדרי הבית, ובתוכם חדרי השירותים והאמבטיה, למראה הטוב ביותר ובעיקר – המועדף על ידי בעלי הבית והמשפחה כולה. מקלחונים מעוצבים הם אחת הדרכים לשלב אסתטיקה ופרקטיקה. ולהביא בדיוק למטרה המוצהרת לעיל.

תפקידם הבסיסי של המקלחונים הוא מורכב. מצד אחד, הם אמורים לגדר את האזור שבו מתבצעת המקלחת ולתחום אותו בצורה ברורה. מקלחונים איכותיים מונעים מהמים לצאת אל מחוץ לאזור המתוחם ושומרים על חדר אמבטיה יבש באופן כללי. זה טוב לכולם, ובעיקר למי שצריך לנקות אחרי כל בני המשפחה.

בימי החורף הקרים, משמש המקלחון מעין מיני סאונה, המונעת מהחום שהצטבר בסביבתם מלהתפזר ושומרת על חום גופם של המתקלחים בכל שלבי הרחצה. אין להפריז בחשיבות וביעילות של המקלחונים במילוי המטלה הזאת.

מקלחונים מעוצבים – מה זה אומר

בניגוד למה שהיה מקובל בעבר הלא רחוק, ניתן כיום להשיג מקלחונים במגוון עיצובים, צורות וצבעים. כבר הוזכרה לעיל העובדה שהעלייה ברמת החיים העלתה את הצורך והשאיפה של רבים לעצב גם את החדרים האינטימיים שלהם על פי רצונם.

חומרים: מי שמחפש ימצא מקלחונים העשויים מזכוכית או סוגי פלסטיק שונים. ניתן למצוא כאלה מזכוכית שקופה, זכוכית אטומה או זכוכית לבנה. כמו כן ניתן, אם עולה מלפניכם הרצון, להוסיף מיני קישוטים מעניינים. המגוון הרחב של צבעים מאפשר התאמה מיטבית של מקלחונים מעוצבים לחדר האמבטיה של כל אחד, בלא קשר לגודל או לצורה. בנוסף, ע"מ למנוע מהמים לגלוש אל מחוץ למקלחון, ניתן להתקין אגנית .

צורות: זמנה של המידה האחידה והצורה האחידה חלף עבר. נכון להיום ניתן להתאים מקלחונים כאמור לכל חדר אמבטיה. אין לזלזל באפשרות הזאת, כיון שהתאמת המקלחון יכולה לאפשר חופש רב יותר בעיצוב חדר האמבטיה והקצאת מקום גדול או קטן יותר לאזור המקלחת, האמבטיה או אזורים נחוצים אחרים. (פינת כביסה, כיור רחצה ועוד). חופש כאמור חשוב תמיד, אבל במיוחד כשחדר האמבטיה קטן וצפוף ומזמן פחות אפשרויות עיצוב.

תאורה: בנייה נכונה מאפשרת שילוב תאורה ייחודית למקלחון, מה שעשוי להפוך את הרחצה לעניין מהנה הרבה יותר.

מה חשוב כשבוחרים מקלחון

כשבוחרים מקלחונים מעוצבים, הדבר החשוב ביותר שיש להקפיד בו הוא האיכות של החברה המבצעת ואיכות החומרים שמהם הם מיוצרים. מומלץ לעבוד עם חברות בעלות ניסיון היכולות לתת מענה לכל שאיפה שלכם ויחד עם זאת לייצר ולמכור לכם מוצר איכותי שישרת אתכם לאורך שנים.