header
חיפוי אבן– היופי מתחיל מהבסיס

15_hipuy_even.jpgהשנים האחרונות נושאות בשורות עיצוביות חדשות ורעננות בתחום עיצוב הפנים והחוץ של קירות מבנה המגורים. התוסף החדש בעולם חיפוי הקירות הוא חיפוי אבן. החיפוי המוכר בבנייה החיצונית, נכנס גם אל פנים הבית, ויוצר משחק עיצובי מעניין ומרענן.

מיקום האזור הנדרש בחיפוי, מטרות החיפוי ועוד משפיעים על בחירת האבן המתאימה: אבן כורכר, צפחה, טופו, ירושלמית או אבן טבעית. הסיתות יכול להשתנות בהתאם לטעם ולסוג האבן: סיתות מנוסר, טובזה, סיתות פטיש ואזמל, עיבוד מלוטש,סיתותי מסמסם, טלטיש ועוד.

דוגמאות לאבנים ולצורות סיתות

אבן כורכר מנוסרת (מרקם צפוף או מחורר), לדוגמה, מתאימה כחיפוי חוץ ומיועדת במיוחד לחיפוי גדר וקיר חיצוניים. אבן ייחודית זו נוחה לשימוש ולעיצוב, מידותיה משתנות בהתאם לדרישות החלל. אבן כורכר בסיתות הנקרא טובזה מתאימה גם היא לקירות חיצוניים, אך מתאימה באותה המידה גם עבור חיפוי אבן פנימי. האבן מנוסרת מתוך קליפת האבן הגדולה למרובעים בגדלים שונים. הסיתות המשלים הוא ידני, והתוצאה: עיצוב ייחודי ודינאמי השומר על הרמוניה במראה.

ייחודיות עיצובית ניתן להשיג באמצעות אבני הכורכר גם על ידי שימוש בגדלים שונים של האבנים לעיצוב פנימי וחיצוני, לדוגמה: אבנים מחוררות (בעלי מראה עדין) המשלבות בתוכן אבני כורכר בסיתות גס יותר (טובזה). חיפוי פנימי מעניק מענה דקורטיבי הנשמר לאורך שנים. חפוי אבן כורכר משמש להבלטת נישות מיוחדות בבית, משתלב עם כל סוגי הריהוט ויוצר אווירה מיוחדת. מתאים לעמודים פנימיים, מטבחים וקמין.

לעומת המראה הבהיר הקבוע של אבן הכורכר משמשת גם אבן הצפחה כחיפוי פנימי וחיצוני. זו מעניקה מראה טבעי אלגנטי ויוקרתי. האבן מתאימה למגוון עיצובים ומוגשת בצבעים שונים: סגול, אפור, לבן, חום, ירוק, אדום, זהב-שחור ועוד. היא מאפשרת משחק עיצובי נוסף, משום שקיימת במט ובמבריק. היא עמידה ובעלת ספיגה נמוכה ולכן מתאימה לחיפוי חיצוני.

אבן הטופו היא אבן טבעית שנוצרה כתוצאה מהתפרצות הר געש. האבן מאופיינת במראה נקבובי ומתאימה לחיפוי חיצוני, אדניות, חיפוי אבן פנימי דקורטיבי ולקיר האחורי של הקמין. ניתן לעבדה בצורה גסה (סיתות טובזה) או עדינה יותר (ניסור). הטופו מוגשת בצבעים שחור- אפור או מעורב, בגוונים בהירים או כהים.

האבן הירושלמית עשויה גיר ומשתלבת בבנייה של קירות בטון, חיפוי קירות וגדרות, קשתות, מדרגות ועוד. האבנים ניתנות לסיתות: ניסור וידני, וניקוי חול. הן מקבלות מראה ייחודי גם לאחר העיבוד המלוטש או סיתותים נוספים כגון: מסמסם וטלטיש.