header
בוטוקס– מה בין רעלן לקוסמטיקה ?
 
 
 
הסיבים האלסטיים המצויים בשכבה האמצעית של העור מאבדים עם השנים את היציבות והגמישות, אותן תכונות הגורמות לעור להיראות צעיר ומתוח. לא רק הגיל אחראי על המראה הנפול של השרירים בפנינו. חשיפה בלתי מבוקרת לשמש, תנועות השרירים וכוח המשיכה גורמים לקמטים ולקמטוטים להופיע. הזרקת בוטוקס מסייעת בחלק המקרים.
הקמטים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: קמטים קטנים שנוצרו בשל מבנה העור או חשיפה לשמש. אלה הקמטים הסטטיים שאין להם קשר לתנועת השרירים בפנים, וקמטי ההבעה: הקמטים המוכרים בין הגבות, על המצח ובצדי האף.

בוטוקס, הפתרון לקמטי ההבעה

הבוטוקס נחשב כחומר יעיל בעל היתר שימוש למרות שבמקורו הוא מופק מרעלן: בוטולינום טוקסין. רעלן זה, בכמויות מדודות, גורם להרפיית שרירי הפנים על ידי הזרקתו לתוכם. הזרקה לשרירי הבעה פעילים מסייעת להפחתת הקמטים ובחלק מהמקרים להעלמתם לתקופה של ארבעה עד חמישה חודשים.
התוצאות נראות באופן כמעט מידי (כשלושה ימים) לאחר תהליך ההזרקה שאינו דורש התערבות כירורגית, ניתוח או הרדמה. לרוב אין מדווח על כאב. במהלך הטיפול מורגשת דקירת המחט כדקירת סיכה. אם עולה הצורך ניתן להוסיף אלחוש מרגיע. המשחה נמרחת ארבעים דקות לפני הזרקת בוטוקס. לאחר כשבוע ימים ניתן להבחין בתוצאות הסופיות המחזיקות מעמד, כאמור, שלושה עד ארבעה חודשים.
חשוב לציין כי הבוטוקס גורם להחלקת הפנים על ידי הפחתת תופעת הקמט בשל הרפיית השריר, אך מחליף את הפעולה שהפילינג מבצע (הסרת התאים המתים ושמירה על רעננות העור). אלו שני תהליכים שונים ותפקידם שונה.

תופעות לוואי?

תהליך ההזרקה של החומר לשריר יכול להותיר אדמומיות טבעית או שטף דם קל. אלו נעלמים לאחר זמן מה ומטופלים בקומפרסים קרים. מעבר לכך, אין מדווח על תופעות לוואי אחרות. במקרים נדירים תיתכן החלשת השריר יתר על המידה היכול לבוא לידי ביטוי כצניחת עפעפיים, לדוגמה. תופעה זו נחשבת זמנית וחולפת לאחר חודש, חודש ושבועיים.
לסיכום, הבוטוקס נחשב טיפול יעיל וטוב לקמטי הבעה. ניתן לטשטש עד כדי להעלים את קמטי המצח וזוויות העיניים, להרים את זוויות הפה ולהפחית את המראה הקמטוטים הנמצאים מעל לשפה. בוטוקס מיועד עבור נשים וגברים כאחד, אך כמו בכל תחום, גם כאן חשוב לשמור על מידה נכונה.