header
עיצוב גן עם צמחי נוי
 
 
 
ליצירת קשר אודות עיצוב גן:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864  נייד: 050-2033090
 
06_garden_design.jpgכשאתם מתכננים עיצוב גן פרטי, אתם בוודאי מדמיינים גינה ססגונית ויפה, עמוסה פרחים וצמחים יפים, ממש חגיגה לעיניים. הנה חלק מצמחי הנוי ותכונותיהם:
 
עיצוב גן צבעוני ומאיר עיניים
 
כובע הנזיר צמח ממשפחת הטרופאאוליים, שמכסה שטחים גדולים וניתן אף לגרום לו לטפס. עליו ירוקים וגדולים ונראים כצלחת רחבה ואילו פרחיו הכתומים-צהובים נראים כחצוצרה קטנה. הפריחה מתחילה בינואר ומסתיימת במאי ואילו זריעתו מומלצת בחודשי הסתיו. ככל שהצמח חשוף יותר לשמש, כך הוא מצמיח יותר פרחים ועליו גדולים יותר. הוא נוח לגידול ביתי משום שלרוב אין צורך בזריעה נוספת אחרי הזריעה הראשונה. גם פרחיו וגם עליו ראויים למאכל ויש המוסיפים אותם לסלט. טעמו דומה לחרדל.
 
לנטנה ססגונית שיח ירוק עד, מקורו באזורים הטרופיים באמריקה ושייך למשפחת הוורבניים. עליו פשוטים עם שפה משוננת ופריחתו ססגונית כפי שמרמז שמו. הוא פורח באביב ובקיץ בין החודשים אפריל עד אוקטובר וצבעי פריחתו הם אדומים-כתומים-צהובים. הצמח נושא פרי המכיל רעל (לנטנין) המתפרק כשהוא מבשיל והופך מירוק לשחור.
 
ורד צמח ממשפחת הורדיים המופיע במגוון עצום של מינים, צבעים, שיחים או מטפסים. עיקר שימושו הוא לנוי בגינות פרטיות. הפריחה שלו מתרחשת באביב ונמשכת עד הסתיו ומאופיינת בצבעים רבים: אדום, כתום, ורוד, לבן וצהוב.
 
עיצוב גן לגינה מרהיבה וריחנית
 
פטוניה צמח ממשפחת הסולניים, הוא מעין עשב בעל עלים רחבים שאינו צומח לגובה רב ומכסה שטח גדול בצפיפות. הפריחה שלו נמשכת מתחילת האביב ועד סוף הקיץ, ומופיעה בצבעים מגוונים: לבן, קרם, אדום, סגול, כחול, ורוד וארגמן. הצמח מצוין לגינות נוי משום שהוא צומח מהר ופריחתו ססגונית וארוכה.
 
וינקה צמח עשבוני או שיח ירוק עד רב שנתי ממשפחת ההרדופיים. גבעוליו דקים וארוכים, בין מטר אחד לשניים ועליו מנוגדים ואליפטיים. הפריחה קיימת כמעט כל השנה עם חמישה עלי כותרת, סגולים או לבנים. נוח לגדל את הוינקה משום שהיא פורחת גם בשמש מלאה וגם בצל מלא, אינה רגישה לעודף השקיה ואינה נפגעת מקור ויובש.
 
יסמין צמח ממשפחת הזיתיים. הוא נפוץ מאוד לא רק בשל מראהו היפה אלא גם בשל ריחו העז והמיוחד. הצמח מונה כמאתיים מינים והזן המבוית פורח בעיקר בחודשי הקיץ.
 
לוע ארי צמח ממשפחת הלחכיים. הפרחים מזכירים פה של חיה ומופיעים בשלושה מינים שלהם שלושה צבעים: ארגמן, ורוד וצהוב. המינים המתורבתים מופיעים בלבן, אדום, צהוב, כתום וורוד. חלק מהזנים פורחים כל השנה ואילו חלקם חד-עונתיים. קל להרבות אותו. רצוי לשתול את לוע הארי באוקטובר כדי להגיע לאביב עם פריחה יפה.
 
לפני שאתם מחליטים על עיצוב גן מומלץ להתייעץ עם גננים מומחים אשר יציינו בפניכם את היתרונות והחסרונות של כל צמח, ומעבר ליופי יסייעו לכם להבין מה מתאים ביותר לגינתכם מבחינת סוג האדמה, המיקום הגיאוגרפי של הגינה (אזור חם מאד או יבש מאד וכד'), וכן מהן דרכי התחזוקה המומלצות של כל צמח או פרח שבחרתם לגינתכם.