header
בניית דק - נמל תל-אביב אצלכם בבית
 
 
 
ליצירת קשר אודות בניית דק:
אלונים ביצוע עבודות גינון
מנורה 5 תל אביב
טל: 09-7437864 נייד: 050-2033090
 
נמל תל-אביב נפתח בשנת 1938, על מנת ליצור אלטרנטיבה לנמל יפו השכן. הנמל היה פעיל עד שנת 1965, שנת פתיחתו של נמל אשדוד. אחרי שנים בהן שימש הנמל כאזור אחסנה לסחורות, הוחלט בתחילתו של האלף הקודם לשקם את המתחם ולהפוך אותו למוקד אטרקטיבי לתיירות, בילוי ומסחר. הנהלת הפרויקט קיימה תחרות אדריכלים, בה השתתפו המשרדים המובילים בישראל, ההצעה הזוכה, זו שעל פיה עוצב נמל תל אביב, כללה טיילות עץ - דקים, בשטח של למעלה מעשרים אלף מטרים רבועים. בניית דק בנמל תל-אביב נראית עד היום כמו החלטה מעולה. מבחינת העיצוב, בניית דק בשטח הנמל מתכתבת באופן ישיר עם מזחים של מרינות ונמלים, אשר במקרים רבים עשויים עץ, והשילוב בין צבעי העץ לבין כחול השמיים והים, מעניק חיזוק אסתטי משמעותי במיוחד להחלטה על בניית דק בשטח הנמל.

גם מבחינה פרקטית בניית דק צופנת בחובה לא מעט יתרונות. נוח ונעים לרוץ עליו, הוא לא פוצע כמו משטחי אבן או חצץ במקרים של נפילות, ונעים מאוד לשבת או לשכב עליו. אין ספק כי בניית דק בשטח הנמל, הייתה החלטה נכונה מכל הבחינות. אולם להחלטה הזו, שנראית היום כל כך מוצדקת, קדמה שורה ארוכה של החלטות ביניים.

בניית דק בנמל תל-אביב. איך עשו את זה?
אחת ההחלטות המשמעויות ביותר בעת בניית דק, בבית, ליד הבריכה, או בשטחים ציבוריים, היא כמובן סוג העץ. לצורך בניית דק בנמל תל אביב, דק שצריך להיות עמיד ללחות גבוהה, רטיבות ומלח, נבחר עץ האיפאה הדרום אמריקני, הידוע בעמידות שלו לאורך שנים. גורם נוסף שהיה על המבצעים לקחת בחשבון במהלך בניית דק בנמל תל אביב, היה קביעת הרווח בין לוחות העץ. רווח שיאפשר לעץ להתכווץ בקור ולהתרחב בחום, בלי לפגוע במבנה שלו, תוך כדי הימנעות מרווחים גדולים מיד, על מנת לאפשר לרוכבי האופניים נסיעה חלקה ובטוחה בשטח הנמל.

בניית דק בחצר שלכם
בניית דק בחצר הבית שלכם, היא תהליך פשוט יותר מאשר בניית דק בנמל או בכל שטח ציבורי אחר, אולם ההחלטות שתצטרכו לקבל יהיו דומות במהותן להחלטות אותן קיבלו האחראים על בניית דק בנמל תל אביב. מעבר להחלטות האסטטיות, יהיה עליכם לבחור בסוג העץ המתאים ביותר לצרכים שלכם וכמובן גם לאופן ההנחה שלו. לפני שאתם מקבלים החלטות בנושא בניית דק, בבית או בחצר, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע, בעלי ניסיון ויכולות מוכחים.