header
חיפוי קירות בעץ – החלום והמציאות

07_wood_wall.jpgההיסטוריה לעולם איננה חוזרת על עצמה בצורה מדויקת אבל מוטיבים שונים חוזרים ונשנים בכל תקופה. גם בכל האמור בעיצוב הבית חוזרים טרנדים מסוימים מדי כמה שנים. אחת המגמות היותר מעניינית שקנתה לה שביתה בקרב מעצבים כמו גם בעלי בתים רבים הינה חיפוי קירות בעץ.

בבתים צמודי קרקע ניתן לחפות גם את הקירות החיצוניים בעץ או בחומרים דומים. בבתים או דירות אחרות ניתן לחפות קירות פנימיים, מרצפות או חלקים נוספים בבית. לדוגמה – במטבח שמשטח העבודה שלו מעוצב בצורת אי, יכול האי להיות מחופה עץ, מה שיוסיף לו יוקרה וחינניות.

למה לבצע חיפוי קירות בעץ
מעבר למראה האסתטי, היוקרתי והייחודי של בתים או דירות שהקירות שלהם מחופים עץ, ישנם עוד כמה יתרונות: היתרון הראשון טמון ביכולת לשמור על טמפרטורה קבועה בבית בהשקעה מועטה יחסית. כיון שהעץ הוא מוליך חום גרוע, הוא מצליח למנוע מהטמפרטורה החיצונית מלהיכנס לתוך הבית.. היתרון השני הוא שמירה על הקירות מפני פגיעות שונות. חלק מהחיפוי שנפגע ניתן להחלפה בקלות יחסית וחוסך עבודה רבה.

חיפוי קירות בחומרים שונים
בלא מעט מקרים יעדיפו בעלי בתים או דירות לבצע חיפוי קירות בחומרים הדומים לעץ או שהם בעלי גוון דומה, ולא בעץ ממש. סיבה אחת להעדפה הזאת היא המחיר – מחירם של חומרים סינתטיים שונים זול יחסית יותר מאשר חיפוי קירות בעץ, מה שבמידה רבה הופך אותם לעדיפים. סיבה נוספת הינה סיבה אידיאולוגית – שימוש מיותר בעץ איננו, בסיכומו של עניין, ידידותי לסביבה. אנשים שהנושא יקר להם עשויים להעדיף סוגים אחרים.

סוגים שונים של חיפויים
הדבר החשוב ביותר להדגיש  הוא שכל החיפויים מזכירים חיפוי קירות בעץ ומכוונים לטעמם של אלה המעוניינים בסוג כזה של חיפוי. ישנם מספר חומרים שמהם עשויים חיפויים אלה. בין החומרים הללו ניתן למנות לוחות NDF משתלבים, קלים להתקנה ומצופים בציפוי בצבע דמוי עץ. לוחות אלה מתאימים לעיצוב של כל סוגי הקירות בכל אחד מהחללים בבית. סוג אחר הוא חיפוי אלומיניום, שהוא חומר קל יחסית, שורד תקופות ארוכות ונוח לעבודה. מעבר לכל אלה, האלומיניום הוא החומר הקל ביותר לתחזוקה. סוג נוסף הוא חיפוי העשוי מפלסטיק PVC, קל מאד לתחזוקה והתקנה ומעניק אפקט דומה מאד מבחינת העיצוב.

הדבר החשוב ביותר הוא לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום שיעניקו לכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר, לשביעות רצונכם המלאה בין אם בחרתם חיפוי קירות בעץ או מחומרים אחרים.