header

איך להרכיב תפריט של אוכל לכלבים שלכם?

במזל טוב אימצתם או קניתם כלב חדש שהצטרף למשפחה שלכם. האחריות שלכם בתור בעלים, היא לדאוג עבורו לתפריט בריא, נכון ומאוזן, וכן להאכיל אותו בזמנים קבועים ביום. יש הבדלים בין סוגי הגזע של הכלב, גילו, משקלו, ומצבו הבריאותי, אולם בכל מקרה חשוב להקפיד על מספר מרכיבים וגם ויטמינים שכדאי שיהיו במזון שלו.

מבחינת החלוקה של מזון יבש ורטוב, לשני סוגי המזון יש יתרונות. מזון יבש מאוחסן לזמן ארוך יותר, זול יותר, ולעתים קרובות גם משמין פחות. מצד שני, מזון רטוב הוא טעים מאד עבור הכלב, ופעמים רבות גם כולל תוספי תזונה משמעותיים מאד עבורו. כדאי שבבסיס המזון לכלב שלכם יהיה האוכל היבש, כאשר אפשר להוסיף פעם ביום גם כמות מסוימת של מזון רטוב, בהתאם להמלצת הווטרינר שלכם וסוג הכלב.

ומה מבחינת מרכיבי המזון?

מבחינת הרכיבים התזונתיים של המזון, הרכיב המרכזי והמשמעותי ביותר בתור אוכל לכלב חייב להיות החלבון. החלבון בונה שריר, ומדובר בתהליך חשוב מאד אצל הכלבים. הדבר חשוב שבעתיים אם בזה הרגע אימצתם גור כלבים, שצריך לקבל כמויות גדולות של חלבון על מנת שיגדל ויתפתח. הכמות המומלצת של חלבון לכלב בוגר עומדת על 26% בממוצע מתוך המזון שלו. לגור אפשר לתת כ30%. שימו לב שבאופן טבעי רוב המזון הרטוב יכלול חלבונים, בעוד שהמזון היבש פחות, ואצלו האחוזים משתנים.

באשר לצריכת הוויטמינים של הכלב שלכם, צריך לשאוף כמה שיותר הוויטמינים יהיו בתוך המזון עצמו, ולא יינתנו כתוסף, בהנחה שהכלב בריא ומתפקד. היום הוויטמינים שיש בתוך אומגה 3 ואומגה 6 הם חיוניים מאוד עבור הכלב, והם נמצאים בתוך שמן דגים, שמהווה לעתים קרובות חלק מהמזון הרטוב הניתן לכלב שלכם. מזון לכלבים צריך לכלול גם ויטמין E וויטמין B, אך בניגוד לאדם - הכלב לא צריך את ויטמין C.

יש כמובן מקרים, שבהם עליכם לספק ויטמינים נוספים לכלב שלכם, בשל בעיות בריאותיות שיש לו. כך לדוגמה: כלב עם בעיות מפרקים, יצטרך לקבל תוספת של ויטמין B. על מנת שהכלב לא ישמין ויאכל יותר מידי, נהוג לתת לו את הוויטמין כתוסף נפרד. רוב הוויטמינים הם עם טעם וריח שמושך את הכלבים, כך שאין בעיה לתת להם לאכול אותם.

כל המוצרים במרכז לטיפוח הכלב

אם גם אתם רוצים להעניק את המזון האיכותי ואת הוויטמינים הטובים ביותר לכלב שלכם, אתם מוזמנים להיכנס אל החנות של המרכז לטיפוח הכלב. שם תוכלו לרכוש גם באופן מקוון את כל סוגי המזון, וכן תוספות שונות, והכל בהתאם לסוג הכלב שלכם, גילו ומצבו הבריאותי.