header
חידוש אמבטיה
 
renew_02.jpgמי לא מכיר את זה? מכות כהות על המשטח הבהיר, שריטות, כתמי רטיבות ועובש – אמבטיה יכולה להיות פריט יפהפה בבית, ועם זאת, כשהיא מתבלה, היא הופכת למקום שלא ממש נעים להיות בו. אין ספק שהמראה של אמבטיה ישנה או אמבטיה מאיכות גרועה שהתבלתה במהירות הוא אינו מראה מלבב. חידוש אמבטיה נועד בדיוק למקרים האלה.

דווקא הקיץ הוא הזמן הנכון לשפץ את האמבטיה. בדיוק לפני החורף, כשמגיע הזמן שכולם רוצים להתפנק באמבטיה חמימה ונעימה בסופו של יום עבודה ארוך, כשגשם זלעפות יורד בחוץ...

בקיץ המקלחות מהירות יותר ואנחנו נוטים לבלות פחות זמן באמבטיה. אבל איזה סוגים של שיפוץ האמבטיה ניתן לעשות? לפניכם המדריך המלא.
 
חידוש אמבטיה במגוון אפשרויות

אפשרות ראשונה היא על ידי ציפוי בעזרת חומרים מיוחדים שמותזים על משטח האמבטיה ויוצרים משטח חדש – חלק ומבריק. זאת – לאחר שהציפוי הקודם הוסר כמובן. היתרון של הציפוי הזה הוא שניתן לעשותו במגוון צבעים ובטיפול נקודתי בלבד במקרה הצורך. החומר ממנו הוא עשוי הוא עמיד כל כך שאפשר להשתמש בכל חומר ניקוי שקיים בשוק על מנת לנקותו, ובכל אמצעי (סקוטש, צמר פלדה וכולי).

האפשרות השנייה העומדת בפני אלה הרוצים להעניק לאמבטיה שלהם מראה חדש הוא "הלבשת" אמבטיה. כאן העניין הוא פשוט להפליא: כאן האמבטיה החדשה - העשויה מחומר אקרילי עמיד -  "מולבשת" על האמבטיה הישנה, כשהיא מסתירה אותה לחלוטין ונראית טבעית במקומה. בלי לשבור חרסינות, בלי להתעסק עם שיפוץ כולל – עניין של עבודה קצרה ומהירה והאמבטיה חדשה לגמרי. ניתן להשתמש באמבטיה החדשה מיד, והיא ניתנת לניקוי בקלות. לאורך זמן, היא אינה מתקלפת ולא ניכרות בה בועיות ו"פיצוצים" של צבע. יתרון ייחודי של אמבטיות "מולבשות" הוא הבידוד הטרמי של המים בגלל השכבה הכפולה שמקיפה אותם. המים נותרים חמים (או קרים) לאורך זמן – יותר מאשר באמבטיות רגילות.

חידוש אמבטיה נוסף שניתן לעשות הוא שיפוץ מונע החלקה. כאן, מדובר בעניין חשוב מאוד, בעיקר כשמדובר בבית שיש בו ילדים או בית של מבוגרים וזקנים (מקרים רבים של נפילות והחלקות באמבטיה הגורמות לשברים מתרחשות אצל מבוגרים מעל גיל 65). ניתן לעשות את הטיפול הזה במשטחים שונים (לא רק באמבטיה) המועדים להחלקה כמו שטח בריכות, מדרגות, שיפועים ועוד. כאן, הדבר תלוי בסוג במשטח – לכל חומר ניתן להתאים את החומר מונע ההחלקה המתאים לו. החומרים בהם נעשה שימוש אינם משנים בדרך כלל את הצורה והמרקם של המשטח והם נעימים למגע.