header
חיפוי עץ והרגשת חמימות טבעית בבית
 
06_hipuy_etz.jpgעיצוב פנים בבית או בדירה חייב לשקף את הטעם והנטיות של בעליהן. לפיכך כל כלי או אמצעי המשמש לצורך כך חייב להיות חלק מהאווירה הכללית שהתוצאה אמורה להשרות. חיפוי עץ הינו אחד האמצעים הבדוקים להשראת אווירה חמימה בסלון, בחדר השינה ובכלל.

מה הקשר בין עץ וחמימות
כל אחד מאיתנו צפה אי פעם בסרטים המתארים את בקתות הציידים בהרים או בתי עץ בכפרים באירופה ובארה"ב. למי שתוהה מדוע אלה בנויות עץ במקומות כל כך קרים – התשובה ברורה: עץ הוא מוליך חום גרוע ולפיכך הוא שומר היטב על החום שנאגר בתוכו מצד אחד ומונע כניסה של קור כמו גם של חום מחוץ לבית אל תוכו. חיפוי עץ, מעבר להרגשה, תורם בצורה משמעותית לבידוד הבית ולשמירה על טמפרטורה נוחה – גם בקיץ וגם בחורף.

חיפוי עץ והטיפול בו
מי שחושב על חיפוי עץ בבית כולו או בחלק מהבית צריך להבין שגם במזג אוויר חם דוגמת זה השורר בארץ במשך רוב ימות השנה החיפוי הזה ישמור על טמפרטורה נוחה בבית.
מבחינת הטיפול – הטיפול בעץ איננו קשה כפי שרבים משערים. אמנם העץ רגיש יותר לשריטות ולמכות מאשר אבן שיש  או שיש סינתטי, אבל יחד עם זאת ברוב השריטות, בעיקר אם הן שטחיות, אפשר לטפל בקלות. גם אם מדובר בתקלה שמצריכה החלפת חלק מהחיפוי, ניתן לבצע את ההחלפה בלא ליצור הבדלים מיוחדים בצבע או בגוון משאר המקומות בחדר.

חיפוי עץ – לא רק לוילות גדולות
שוב סטיגמה – רבים חושבים כי חיפוי כאמור מתאים לבתי מידות, בתים צמודי קרקע או דירות פאר בלבד. האמת היא שכן – חיפוי עץ מאד מתאים לאלה. אבל לא – לא רק לאלה. חיפוי כאמור מתאים גם לדירות מגורים רגילות שבעליהן רוצים להשרות בהן אווירה של חמימות, יוקרה ורוגע ורוצים לבודד את עצמם מהחום בימות הקיץ הבלתי נסבלים של ארץ ישראל או מהקור חודר העצמות בבוקרו של יום חורף קר.

מה ניתן לחפות בעץ
ניתן לחפות הכל: חיפוי קירות בעץ יכול להתבצע בכל הבית או רק בחלקים נרחבים ממנו. ניתן לשים חיפוי עץ על המדרגות, למשל, במקום חיפוי השיש או האבן המקובלים. ניתן לבצע חיפוי עץ בחדר השינה, על מנת לייצר בו אווירה רומנטית ורוגעת.

טיפול:
טיפול בעץ בכלל ובחיפוי עץ בפרט איננו קשה כמו שנוטים לחשוב אבל חייב מצד שני להתבצע. עם זאת, הביצוע איננו קשה והיתרון הגדול הוא שברוב המקרים העץ חוזר לגוון המקורי שלו ונראה כחדש.