header
 
הרפורמה של דו"ח דוברת בתיכון והפגיעה בתיכון מקצועי
 
בדו"ח דוברת המליצו לצמצם את מספר המקצועות הנלמדים בבתי הספר לתשע מקצועות. זאת בין היתר על מנת לחסוך עלויות לבתי הספר ולהקטין את מספר המורים שהתלמיד נמצא אתם בקשר יום יומי. מומחים אומרים כי מדובר על שטות, הרי ברגע שילד מעדיף ללמוד מקצוע שהוא אוהב ובשבילו הוא קם בבוקר. זה נותן לו כוח לגבי שאר מקצועות הלימוד.
אחת הפגיעות העיקריות הוא צמצום מספר המקצועות הנלמדים בבית הספר. בתי הספר הטכנולוגיים נפגעים במיוחד משום שהדו"ח מתכנן תקצוב פר תלמיד. תיכון מקצועי המלמד מקצועות טכנולוגיים חייב להחזיק בציוד יקר מאוד מכאן שתקצוב כזה יכול לפגוע בבתי הספר המקצועיים בצורה ניכרת.
הדרישה הספציפית של משרד החינוך היא לצמצם את מספר מקצועות הבחירה בתיכון לשלושה. בתיכונים המקצועיים ישנם ילדים שאינם מסוגלים לסיים תעודת בגרות. השיטה הישנה נותנת להם אפשרות להוציא תעודת מקצוע. מנהלים טוענים שבגלל דו"ח דוברת אפשרות זו מתבטלת.
כדי להמחיש את חשיבות הלימודים המקצועיים נפנה את תשומת הלב לתולדותיו של אחד ממפעלי התעשייה החשובים במדינה. מפעל זה היה בנוי בתחילתו על עבודה של מתלמד תימני ועובד מקצועי שהפך ברבות הימים לממציא הגדול שלו. התעשיין המקים אומר כי חייבים להחזיר את החינוך המקצועי למען טובת המדינה ותעודת מקצוע עדיפה על בגרות. החינוך המקצועי הוא הפתרון לאבטלה. עדיין יש מקומות עבודה בארץ להם חסרים עובדים, אך אין הכשרה מקצועית מתאימה.